گزارش رونمایی مستند بزنگاه
بیژنی به روایت بیژنی در مستند « بزنگاه »

راه راه: به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی از فیلم مستند «بزنگاه» محصول مشترک «مرکز مستند سوره» وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری و اداره فیلم بسیج به کارگردانی حسین همایونفر سه‌شنبه ۲۴ آذرماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مستند «بزنگاه» درباره زندگی و مجموعه فعالیت‌های مازیار بیژنی، کاریکاتوریست ایرانی روزنامه کیهان، است. او در سال ۱۳۵۱ در بابل به دنیا آمد. از اوایل دهه ۱۳۷۰ به صورت حرفه‌ای کاریکاتور را آغاز کرد و ۱۰ سال مسئولیت ستون کاریکاتور روزنامه کیهان را به عهده داشت. از جمله دیگر نشریاتی که او با آن‌ها همکاری داشته، «صبح» و ضمیمه تخصصی کاریکاتور روزنامه جوان (کشیده) است. کاریکاتورهای ضد هولوکاستی او باعث محبوبیت بیش از پیش او شده است.
۲۰۱۶۱۲۱۳۱۷۵۰۰۵gb-img_3446
مازیار بیژنی که در این رونمایی حضور داشت، گفت: کار کاریکاتور کاری دشوار است که من در بعضی موارد با عکس‌العمل برخی از سازمان‌ها رو به رو شدم و برایم دچار مشکل شد.

وی در پاسخ به این سوال که کاریکاتوریست مورد علاقه او کیست، گفت: در جریان مطبوعاتی بهترین نداریم ولی آقای نیرومند و جواد علیزاده در حوزه مطبوعاتی آثار خوبی دارند.

بیژنی در رابطه با مستند «بزنگاه» گفت: من در ابتدا مایل به ساخته شدن این مستند نبودم، ولی این کار شد. در هر صورت، مستند خوبی است و بیشتر به حاشیه زندگی من پرداخته که کمتر کسی از این‌ها اطلاع داشت و کارگردان خیلی وارد عرصه فعالیت‌های من که کاریکاتور و سیاست بود نشد.

ثبت ديدگاه




عنوان