راه‌راه و مخاطبان در هفته‌ای که گذشت
از بانویی یک‌دنده تا مردی قانع

مخاطب اول:
بر فرض سلام. آدم وقتی یکسری از این تندروها را می‌بیند، از خودش و جهانیان خجالت می‌کشد. آخه یعنی چی که از اینجا هلک و هلک پاشی بری آمریکا، بعد آمریکایی‌ها برات جا و مکان مهیا کنن، بهترین امکانات را در اختیارت بذارن، اون‌وقت تو حتی حاضر نباشی یک کشتی ساده که نهایتا تیم اولش می‌خواهد قهرمان جهان باشد را به او واگذار کنی؟! واقعا که!
(میانه‌روی ورزشی)

مخاطب دوم:
با نهایت تأثر و تأسف و قلبی آکنده از غم و اندوه و چشمانی بارانی، این حادثه تلخ و ناگوار را خدمت همه همجنس‌بازان جهان و به ویژه همجنس‌بازان کلوپ شبانه اورلاندو تسلیت عرض نموده و برای آن مرحومان اسفل درجات و برای بازماندگان صبری زیاد آرزومندیم.
(جمعی از روشنفکران متأثر)

مخاطب سوم:
سلام. من هنوز هم حرفم همان است که هفت سال پیش گفتم.
راه‌راه: سلام. ببخشید شما؟!
_ من عروس آذربایجان هستم.
راه‌راه: یعنی جسارتا اسم شما عروس و فامیلیتان آذربایجان است؟!
_ نخیر آقا. من زهرا رهنورد همسر جناب آقای مهندس میرحسین موسوی، داماد لرستان هستم و حرفم همان حرف هفت سال پیش است. مردم لرستان نمی‌آیند داماد خودشان را ول کنند و به کس دیگری مثلا محمود احمدی‌نژاد رأی بدهند.
(عروس آذربایجان از حصر)

مخاطب چهارم:
سلام. یعنی واقعا دیگه این دلواپسان شورش رو درآوردن. هر روز بهونه، هر روز گیر الکی، هر روز سنگ‌اندازی. بابا انصاف هم چیز خوبیه! ما پس از برجام هر روز شاهد یک گشایش هستیم؛ در بعضی مواقع شده در طول روز دو سه تا گشایش ایجاد شده؛ نمونه‌اش همین افتتاح اتاق شیردهی مادران. حالا وسط این همه گشایش یک کارخانه‌ای مثلا ارج با قدمت هفتاد هشتاد ساله که تعطیل بشه چیزی نیست!
(میانه‌روی باانصاف)

مخاطب پنجم:
سلام. به کوری چشم تندروها و دلواپسانی همچون شما، ما نیز همچون پیشینیان دو دوره‌ای خواهیم بود و جناب دکتر روحانی سال ۹۶ هم که قطعا سال بعد از ۹۴ نه، ۹۳ نه و حتی ۹۲ هم نه، ۹۵ است، به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهند شد.
راه‌راه: سلام. مگه ما چی گفتیم؟! این روزها افراد و رسانه‌های حامی دولت مثل آفتاب شرق دارند این مسئله رو مطرح می‌کنند.
_ من دیگه این چیزها رو نمی‌دونم. فقط می‌دونم که ما هم دو دوره‌ای هستیم؛ همین.
(میانه‌روی امیدوار)

مخاطب ششم:
سلام. ببینید عزیزان من! هرکس یک ویژگی‌هایی داره، یک اخلاقی داره، یک قیافه و ظاهری داره و خیلی چیزهای دیگه. قرار نیست که همه‌چیز افراد شبیه هم باشه. یکی از چیزهایی که در افراد مختلف فرق می‌کنه، میزان حقوق و درآمدشونه؛ مثلا بعضی اصلا حقوق نمی‌گیرن و من موندم چجوری زنده‌ن؟! بعضی یک حقوق بخور و نمیر می‌گیرن، بعضی حقوق بخور و حال کن و این وسط هم هستند افرادی که حقوق نجومی می‌گیرن؛ همین! ما باید خیلی ساده با این قضیه برخورد کنیم و درواقع تفاوت‌های افراد مختلف رو بپذیریم و با این کار سطح فکریمون رو بالا ببریم. ممنون از توجهتون.
(روشنفکر قانع)

ثبت ديدگاه




عنوان