جایزه‌هایی که اصغر فرهادی درو‌ خواهد کرد!
به پاس یک عمر فعالیت هنری…

راه راه: فرهادی که قبلا گفته بود به فاحشه ها احترام می‌گذارد، حالا جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم آنتالیا گرفته است! ما طی یک تحقیق نشان دادیم که فیلم‌های فرهادی چگونه می‌توانند جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری کشورهای دیگر را برایش به ارمغان بیاورند.

۱) اگر فرهادی فیلمی در مورد فرزند کمتر زندگی بهتر بسازد، احتمالا جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری چینی‌ها را می‌برد. فیلمنامه‌اش هم می‌تواند اینگونه باشدکه:

دو نفر با هم ازدواج می‌کنند و صاحب چهار فرزند می‌شوند. آن‌ها برای تفریح می‌روند شمال چین لب دریا. اما یکی از بچه‌هایشان موقع بادبادک هوا کردن در دریا غرق می‌شود. بچه‌ی دومی برای نجات اولی می‌رود که آن‌هم غرق می‌شود. زنو مرد دست از پا درازتر تصمیم می‌گیرند با دو بچه‌ی باقیمانده به خانه بر‌گردند. اما سر راه متوجه می‌شوند که زن خانواده یک دو‌قلو در مسیر تولید دارد. در نتیجه مرد خانواده به میمنت این اتفاق سر ماشین را کج می‌کند و دوباره آن را می‌برد به سمت ساحل. البته سر راه یواشکی یک بادبادک برای همسرش می‌خرد!

۲) اگر فرهادی فیلمی در مورد سالمندان موفق بسازد، احتمالا جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری انگلیس را می‌برد. داستانش هم می‌تواند اینگونه باشد که: دختری که قرار است ملکه‌ی کشوری بشود، بعد از خواندن کتاب‌های ژول‌ورن تصمیم می‌گیرد دور دنیا را در هشتاد روز طی کند. ولی برای اینکار مجبور است ویزای سی چهل کشور مختلف را تهیه کند. در نتیجه تصمیم می‌گیرد به تمام کشورهایی که در مسیر حرکتش هستند حمله کند و آن‌ها را تصرف کند تا دیگر نیازی به ویزا نداشته باشد. اما اینکار سال‌ها طول می‌کشد. درنتیجه قسمت اول فیلم در نود سالگی آن دختر (که حالا دیگر پیرزنی شده) به صورت پایان باز تمام می‌شود.

۳) اگر فرهادی فیلمی در باب چه کسی موز من را خورد؟ بسازد احتمالا جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری ترکیه را از آن خود می‌کند. داستان فیلم هم می‌تواند اینگونه باشد که:

مردی پول ندارد که موز بخرد بگذارد داخل یخچالشان. عصر می‌رود در یخچال را باز می‌کند می‌بیند داخلش موز نیست. در نتیجه همه‌ی اعضای خانه را جمع می‌کند و شروع می‌کند به فلک کردن. مرد به آن‌ها می‌گوید: باید بگویید موز من را چه کسی خورده؟ هرچه ملت قسم می‌خورند که بابا اصلا در یخچال موزی نبوده، آخه چرا توهم توطئه زدی؟ این ول نمی‌کند و می‌گوید: «باید اعتراف کنید. شاید من فردا خواستم موز بخرم. آیا بهتر نیست امروز دزدش را پیدا کنم؟!»

۴) اگر فرهادی فیلمی‌ در مورد حافظ بسازد، قطعا سازمان ملل به او جایزه‌ی یک عمر فعالیت هنری را اهدا می‌کرد. کل داستان فیلم هم می‌تواند اینگونه باشد که:

حافظ در اتاقش نشسته و شعر می‌نویسد که ناگهان با گفتن این بیت از خود بی‌خود می‌شود.
سازمان ملل متحد از روز ازل
تا دم صبح قیامت نگران خواهد بود

این‌ها پیش‌بینی‌های ما بود. اگر در صحت این پیش‌بینی‌ها شک کردید، جا دارد به شما عرض کنم که از قدیم گفته‌اند: فحش را بنداز زمین، صاحبش می‌آید برمی‌دارد!

يك ديدگاه

  1. افشار ۱۳۹۵-۰۸-۰۶ در ۷:۰۱ ب٫ظ- پاسخ دادن

    اولین کامنت : )

ثبت ديدگاه




عنوان