حتی الامکان، نمیرید!

چندی پیش در رسانه ها، آمار و ارقامی در رابطه با قیمت نجومی قبر در قبرستان های تهران منتشر شد، که تن زنده ها را لرزاند و نفس راحت مردگان را در پی داشت که “خدا را شکر! خرمان از پل گذشت.”
در پی این خبر، بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان ها که وضعی فوق وخیم داشته، حاضر به رجعت به دیار باقی نشده و حتی قول مساعد مسئولین مبنی بر تخفیف ویژه ماه مبارک هم اثر گذار نبوده است.
همچنین طبق آخرین گزارش های دریافتی، چند فقره میت، خواهان بازگشت به دنیا شده اند و در اعتراض به قیمت های نجومی، از پاسخ دادن به پرسش های جنابان نکیر و منکر سر باز زده اند.
با وخامت یافتن هرچه بیشتر اوضاع، تحریریه راه راه،یک بسته پیشنهادی را برای احیای متمایل به اموات، تهیه نموده است.

۱- بودا به گور شوید!
بوداییان سنتی دارند که طبق آن، مردگان را آتش می زنند. شما با پیوستن به این آیین، هیچ نگرانی ای بابت قیمت قبر نخواهید داشت.
اما اگر تا صد نسل از فرزندانتان، قسط قبرتان را بدهند شرف دارد به اینکه یک لحظه در آتش بسوزید. حتی اگر مرده باشید! به بودا قسم!

۲- گم و گور شوید!
هر وقت احساس کردید رو به موت هستید، خودتان را گم و گور کنید و در همان گم و گور، بمیرید.
البته این راهکار، یک ریسک بزرگ دارد. آن  هم اینکه ماموران “سازمان ملی امور اموات” به این راحتی بی خیال شما نمی شوند و اگر شما را پیدا کنند، نه تنها هزینه قبر، بلکه هزینه پیدا کردنتان و هچنین دیرکرد تعداد روزی که بدون حساب در زمین خدا به مردن اشتغال داشتید را از حلقوم فرزندانتان بیرون می کشند.

۳- گور به گور شوید!
با توجه به بالا بودن قیمت قبر، کمتر کسی زورش به خرید یک دستگاه کامل قبر می رسد؛ لذا می توان از قبر اجاره ای استفاده کرد.
البته از آنجایی که احتمال دارد، سر سال بر سر قیمت اجاره با صاحب قبر به توافق نرسید، خطر گور به گور شدن به شدت شما را تهدید می کند.

البته لازم به تذکر است که همه پیشنهاد فوق در شرایطی پیشنهاد می شود که شما در انجام راهکار طلایی ناموفق باشید.
کارشناسان معتقدند، راهکار طلایی برای فرار از هزینه های سرسام آور قبرستان، این است که تمام تلاشتان را به کار ببندید که حتی الامکان نمیرید!

يك ديدگاه

  1. خسته ۱۳۹۵-۰۳-۲۹ در ۶:۰۹ ب٫ظ- پاسخ دادن

    من که ترجیح میدم برم گوگوریو گور به گور بشم.

ثبت ديدگاه




عنوان