گفتگو با چند فعال اینستاگرامی درگذشت کیارستمی
طعم گیلاس خوبه ولی شلیل یه چیز دیگه اس!

راه راه: واقعا حیف بود موجی که در فضای مجازی بعد از ضایعه درگذشت استاد کیارستمی شکل گرفته بود خاموش شود. این مقدار جوان اهل هنر ظرفیتی بود که باید فکری برایش می‌شد. به همین دلیل کمیته «تقدیرات و تشکرات» که زیر مجموعه واحد «ارتباط مردمیِ» ستاد «باشگاه مخاطبانِ» خانه سینما فعالیت می‌کند، با برگزاری یک جشنواره مجازی از کسانی که بهترین پستها را درباره این ضایعه گذاشته بودند خواست که در یکجا جمع شوند تا مورد تجلیل قرار گرفته و ضمناً درباره ضایعات بعدی هم‌اندیشی شود. ما هم خودمان را به این تجمع رساندیم و با تنی چند از برگزیدگان این تجمع گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

۱
-سلام خانم، ابتدا بفرمایید که شما چرا برگزیده شدید؟
+با سلام خدمت شما و همه ایرانیان از جان بهتر که چون ایران نباشد تن من مباد… من بهترین جملات رو با گیلاس ساختم و در این چند روز شیر کردم!
-خیلی عالی… نظرتون درباره طعم گیلاس چیه؟
+خیلی خوبه… البته من به شخصه شلیل رو ترجیح میدم اما خب گیلاس هم خوبه… خوش طعمه…

۲
-سلام آقا… شما بخاطر چی جزو برگزیدگان بودید؟
+من برگزیده نشدم، رفیقم جزو برگزیدگان بود… اوناهاش… اسمش فریبرزه…
-ایشون بخاطر چی برگزیده شدن؟
+اون بخاطر صدتایی شدن هنرمندهای فقیدی که در سوگشون پست گذاشته توی اینستا دعوت شده بود…
-شما توی اینستا عکس نگذاشتید؟
+نه… من هنری کار نمیکنم، ورزشی ام.. البته قبلش توی کار ماشین بودم و عکس ماشین جمع میکردم اما از وقتی که عکس جون دادن مارک ویوین فوعه رو وسط زمین فوتبال دیدم لازم دونستم که تغییر رشته بدم…

۳
-سلام قربان… میخواستم اگر ممکنه دلیل دعوت شما به این مراسم رو بدونم.
+من توی بخش عمیق‌ترین تاثیری که فیلمهای ایشون بر زندگی یکی گذاشته برگزیده شدم.
-چقدر جالب.. میشه بیشتر توضیح بدید؟
+ما یه بار با رفقا شرط بندی کلفتی کردیم سر اینکه هر کی بتونه فیلم شیرین ایشون رو بیشتر ببینه. من تا دقیقه ۲۷ دیدم و شرط رو بردم… اون پول زندگی من رو نجات داد. زنم داشت طلاق میگرفت، برگشت، دختر دم بختم داشت بخاطر بی جهازی با یه پیرمرد پولدار عروسی می‌کرد، بهش جواب رد داد، پسر مهندسم که از زور بیکاری می‌خواست خودکشی کنه با بخشی از اون پول یه کار راه انداخت… ما خانوادگی به ایشون مدیونیم!

۴
-سلام خانم، شما در چه بخشی برگزیده شدید؟
+هیچی!
-هیچی؟ ولی اینجا فقط برگزیده‌ها رو دعوت کردن…
+نه… هیچیِ هیچی هم که نه… راستش من از جشنواره ربنای استاد شجریان جا موندم، که خانه موسیقی با خانه سینما رایزنی کرد برای اینکه حقم تضییع نشه، اینجا ازم تقدیر بشه…
-خب توی اون جشنواره چرا برگزیده شدید؟
+موقع نهار فایل صوتی ربنای استاد رو شیر می‌کردم!

منبع: سوره سینما

ثبت ديدگاه




عنوان