راهکار های ایمنی در مقابل دزد/
چگونه مورد سرقت قرار نگیریم؟

راه راه: البته خدا را شکر که کلاً در شهر ما امنیت بی داد می کند و هیچ دزد و سارقی در آن به وفور پیدا نمی شود. لکن اگر خدای ناکرده دزدی از سایر مکان های ناشناخته به شهر آمد، بهتر است این اقدامات را جهت مقابله با دزد انجام دهید تا مورد سرقت قرار نگیرید:
از دزدگیر اتوموبیل استفاده کنید: از آنجایی که هیچ عطاری عطر ندارد و هیچ قنادی قند ندارد و هیچ قهوه خانه ای قهوه ندارد، هیچ دزدگیری هم دزد نمی گیرد! بلکه بیشتر سر و صدا راه می اندازد تا دزد بفهمد لو رفته و به فکر فرار باشد. حتی مواردی بوده که خود دزدگیر بعد از دزدیده شدن شروع به جیغ و داد کرده! (بهتر است این گزینه را بی خیال شوید.)
از قفل فرمان استفاده کنید: قفل فرمان هم وسیله خوبی بود چون نمی گذاشت دزد، فرمان را بچرخاند و در نتیجه مانع از دزدیده شدن خودرو می شد. ولی مانع از دزدیده شدن سایر وسایل موجود در خودرو نمی شد! اما جدیداً سارقان حرفه ای فرمان قفل شده را از بیخ در می آورند و جایش یک فرمان قفل نشده می گذارند و خودرو را به همراه سایر وسایل موجود در خودرو به سرقت می برند. (پس، روی قفل فرمان هم حساب باز نکنید.)
از نرده های بلند برای منازل استفاده کنید: یکی از روشهایی که باعث ایجاد امنیت در منازل مسکونی می شود، نصب نرده های بلند دور دیوار حیاط یا مقابل پنجره می باشد.  نام دیگر این نرده ها اصطلاحاً «دزدگیر» است که اتفاقاً خیلی هم دزدگیر است! با امکاناتی که اتحادیه سارقان و آفتابه دزدان در اختیار اعضایش قرار داده، دزد ها اکنون مجهز به انواع قلاب، نردبان های آتش نشانی، قیچی آهن بر و کپسولهای هوا گاز شده اند. بنابرین به راحتی دزد گرامی می تواند از همین دزدگیر ها بگیرد و وارد خانه شود. (این گزینه هم به درد نخورد!)
از درب های ضد سرقت استفاده کنید: بنده شخصاً استفاده از درب های ضد سرقت را به همه پیشنهاد می کردم، تا زمانیکه کلیدم را داخل خانه جا گذاشتم و دیدم کلید ساز به چه راحتی درب ضد سرقت را برایم باز کرد! البته قصد زیر سوال بردن صنف زحمتکش کلید سازی را ندارم، اتفاقاً می خواهم به همان جمله کلید ساز محترم بسنده کنم که: «دزد از من هم راحت تر این در رو باز می کنه»!! (به درب ضد سرقت اصلاً فکر نکنید!)
رمز کارتهای بانکی تان را افشا نکنید: قبل از اینکه آخر جمله نظرتان را راجع به گزینه عوض کنم، همین اول می گویم این گزینه کلاً کاربردی ندارد چون ما [ایرانی ها] عموماً عادت داریم سرمان را داخل حریم خصوصی دیگران بکنیم و مطمئناً دیگران هم عادت دارند همین کار را با ما بکنند. پس چه بخواهید، چه نخواهید، رمز کارتتان افشا خواهد شد!
ببخشید سرتان را درد آوردم. خودم هم نمی دانستم پیشنهادهایم اینقدر تاریخ مصرف گذشته اند. اما بعد از اینکه نوشتم متوجه شدم. ظاهراً دزد ها خیلی پیشرفت کرده اند! باز خدا را شکر که کلاً در شهر ما امنیت بی داد می کند و هیچ دزد و سارقی در آن به وفور پیدا نمی شود.

ثبت ديدگاه




عنوان