هفدهمین تجمع طنزپردازان قم با آش سبزی به خیر گذشت

هفدهمین محفل طنز «قمپز» که شامگاه چهارشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۵، هم‌زمان با شانزدمین روز ماه مبارک رمضان و در ایام خجسته ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، با استقبال غافلگیرکننده‌ی طنزپردازان و علاقمندان به طنز روبرو شد.
قمپز هفدهم با معرفی شروین سلیمانی مهمان کارشناس محفل توسط دکتر عباس احمدی مجری کارشناس قمپز و مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم آغاز شد. اگر چه موضوع ویژه‌ی این نوبت محفل قمپز، ماه مبارک رمضان و طنز با گویش قمی بود اما طنازان قمی آثاری با موضوعات روز جامعه از جمله برجام، مشکلات و معضلات شهری، بی‌کاری، آلودگی هوا و اقتصاد مقاومتی را دست‌مایه‌ی شوخی‌هایشان کردند.
از جمله طنزپردازانی که پشت تریبون قمپز رفتند و آثارشان را قرائت کردند؛ سید جواد هاشمی، فاطمه رحیمیان، مهران رجبی، سید محمد حسینی، سمانه روشنایی، افسانه بختیاری‌نژاد، ملیحه رجایی، محمدحسین علیان، انسیه آرزومندی، مژگان سادات فارغیان، مهین صفاری، حسن رحمانی‌نکو، عطرین حق‌دوست، احمد گلپر، فاطمه کیمیا، قدسی خان‌بابایی، محمد حسین علیان، سیده فاطمه حائری و حسین فیض بودند.
همچنین عباس فرساد طنزپرداز و پژوهشگر فرهنگ و گویش قمی در این محفل به شعرخوانی پرداخت و با حضور مجدالدین معلمی، رئیس حوزه هنری استان قم از تلاش‌های وی در عرصه فرهنگ و هنر قم تقدیر شد.
حواشی محفل؛
از نکات قابل توجه این نوبت از محفل قمپز حضور طنزپزدازان جوانی بود که برای نخستین بار پشت تریبون قمپز قرار می‌گرفتند و دکتر احمدی از آنها با عنوان «قمپز اولی» یاد کرد.
ازدحام جمعیت در سالن سوره حوزه هنری به حدی بود که نه تنها فاصله‌ی میان صندلی‌ها مملو از جمعیت بود و بارها صندلی به ظرفیت سالن اضافه شد، که تعدادی هم در راهرو ورودی سالن، مستمع آثار قرائت شده بودند.
قمپز هفدهم هم‌زمان با اذان مغرب به پایان رسید و از طنزپردازان و روزه داران حاضر در جلسه با آش سبزی و چای و خرما پذیرایی شد.

ثبت ديدگاه




عنوان