با سود سهام عدالت چه ها که نمیشود کرد!
عروسی بچه‌هاتون جبران کنیم، «ویلی»!

راه راه: برای مردم نمک‌نشناس سرزمینم، که پیله کرده‌اند که ۲۶۶۰۰ تومان سود سهام عدالت به چه دردی می‌خورد:

دو کیلو و دویست گرم انار بخرید. به خانه ببرید، آب‌لمبویش کنید، بنشینید مک بزنید. اضافه‌اش را هم بپاچید توی صورت همدیگر و لحظات شاد و مفرحی را برای خانواده خلق کنید.

هفت و نیم عدد فلافل چهارتایی از قرار هر فلافل ۳۵۰۰ تومان بخرید. و شش‌و‌نیم رفیق خود را پس از سال‌ها دوری، دور هم جمع کنید و یک شب رویایی برایشان بسازید.

بروید تهران و ۲۶مرتبه از خط۹ سامانه‌ی اتوبوس‌های تندرو استفاده کنید. برای ۶۰۰تومان باقی مانده‌تان، بار ۲۷ام در ایستگاه «دولاب» پیاده شوید.

اگر در تهران هستید، کارت‌بلیط متروی خود را شارژ نموده و به مدت یک ماه توی مترو برای خودتان بچرخید. از گلشهر بروید نوبنیاد. از علم و صنعت بیایید آزادگان. از امام خمینی به طرفین… . و همین‌جور ادامه بدهید تا در پایان، هم نیازهای شب عید خانواده را پیش‌خرید کرده باشید، هم هزاران خانوار شاغل در سطح مترو را شاد کنید و هم در پایان، در ارائه‌ی نظریات جامعه‌شناسی صاحب‌سبک شوید.

هشت‌ونیم قالب پنیر خامه‌ای «ویلیِ» کاله با بیست‌وپنج درصد چربی بخرید و به مدت هشت‌ونیم روز بمالید روی نانی که با پول یارانه برای صبحانه می‌خرید.
حواس‌تان به روحیات عاطفی «ویلی» باشد و حتما با جملاتی چون «بی تو خنثام/ با تو پاستام» یا «قربون قد و بالاتون/ ایشالا عروسیاتون» از «ویلی» ممنون باشید.

به بقالی محل رفته و دو کیلو حبوبات تهیه کنید. یادتان هست از آخرین باری که آبگوشت خورده‌اید، چقدر می‌گذرد؟ ای بابا… من گفتم به گوشت‌اش فکر کنید؟! آن‌را بگذارید با عیدی‌تان می‌خرید…

به یک «خرس گنده فروشی» یا «گراز فروشی» یا «گودزیلا فروشی» بروید و برای خانواده(!) هدیه ولنتاین بخرید. تا چندروزی دعوای هزینه‌ی کفش و لباس و کاردستی و کلاس تقویتی بچه‌ها، از اذهان زن و بچه پاک شود.

به سلمانی بروید و موی خود را از حالت «وسط‌ آشفته، طرفینْ کچل» به یک مدل ژورنالی جدید -مثلا مدل «دور خالی، وسطْ سیخی»- ارتقا دهید. در صورت هرگونه کم و کسری، یک «حساب دفتری» هم پیش سلمانی باز کنید.

نهایتا اگر دلتان نیامد دست به سرمایه‌تان بزنید، یادآور می‌شود: الان پنجاه ‌و چند درصد فرزندان کوروش، خوابیده‌اند توی خانه و معمولا با سود سپرده‌هایشان زندگی خویش را می‌چرخانند. بگذارید سود سهام در همان بانک بماند، شما هم با سودِ سود سهام خوش بگذرانید.

يك ديدگاه

  1. زهره ۱۳۹۶-۱۱-۰۴ در ۷:۰۷ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عاااالی بود

ثبت ديدگاه




عنوان