نچرال چیو ترافیک؟
بُزماهی، گونه در حال انقراض سواحل ایذه

بر خلاف پافشاری¬های رئیس شورای عالی امنیت ملی، پیام رسان تلگرام، با دستور بالاترین مقام اجرایی کشور، رفع فیلتر شد تا آخرین اثر بجا مانده از اغتشاشات اخیر هم پاک شود. ولی اینطوری هم که نمی شود! بالاخره یک جوری باید این هایی که مسبب اصلی این بساط اغتشاش و فیلترینگ و آشنایی آحاد ملت با فیلترشکن شدند، جواب بدهند یا نه؟ حالا ما اینجا قصد داریم ایده مجازاتهای پیشنهادیمان را نسبت به مقصرین در زمینه های مختلف اغتشاش مطرح کنیم باشد که دلمان یکم خنک شود!

اول از همه برای آن دسته از کسانی که تخم مرغ را امنیتی کردند و نگذاشتند این یک تخم مرغ برای مردم بماند. آنهایی که کاری کردند تا مردم و خصوصا قشر فرهیخته دانشجو برای تهیه تخم مرغ به ساقی مراجعه کنند! آنهایی که بجای سوسیسِ کوکتل، پای کوکتل مولوتوف را به ماهیتابه مردم بازکردند! اینها را باید ممنوع التخم المرغ کرد! یعنی باید کاری کرد که نَسَخ تخم مرغ شوند و بدنشان تیر بکشد! حتی از این لیوان¬هایی که بوی زُهم تخم مرغ می دهد را هم باید از دسترسشان دور کرد، تا بدانند که با همه چیز نمی شود شوخی کرد.

ایرانی، ایرانی بمان!

ایرانی

دسته دوم آنهایی که سواحل ایذه را برای مردم و توریستها ناامن کردند! مردم برای خودشان در سواحل کوهستانی ریلکس میکردند و از طبیعت زیبا لذت می¬بردند. همین هایی که گونه های جانوری بی نظیری مانند بزماهی و خرچنگ کوهی را در معرض انقراض قرار دادند! اینها را باید به خدمات اجتماعی-زیست محیطی محکوم کرد! که بروند زباله های سواحل ایذه و ازنا و الیگودرز را جمع آوری کنند. گروهی از آنها هم بروند برای ازدواج بزماهی های باقیمانده پادرمیانی کنند و متولی بله برون و اینها شوند تا بلکه نسل این حیوانات بقا پیدا کند.

سومی ها! آنهایی که در زمان تولدشان چاقوی تیز دم دست نبوده، بند نافشان را مثل بند کفش ریش ریش شده با شعله فندک آب کرده اند. آنهایی که رفتند سراغ مال باختگان موسسات مالی و معترضین سیستم قضایی! بانک و شورای حل اختلاف آتش زدند! دیدند آتش خوب گر نمی گیرد، دفترچه حساب و دادخواست و پرونده ها را کردند زیر شعله تا حریق تقویت شود. یعنی یک آن، مالباخته ها بخود آمدند دیدند اصلا دلیلی برای اعتراض ندارند. اولش قدری بحران هویت پیدا کردند بعد خیالشان راحت شد رفتند خانه! اینها را باید فرستاد در قطب جنوب تا با سنگ چخماق و سطل آشغال یخ زده برای گرم کردن خودشان آتش درست کنند و برای دست به آبشان هم برف آب کنند تا شاید این حس آتش زدن درونشان قدری فروکش کند.

و اما دسته چهارم که از راه اپوزسیون بازی سلبریتی شده اند، اینها را کاری نداشته باشید، اینها خودشان خشک می-شوند می افتند. اگر هم احیانا خشک شدند و نیفتادند یک فرناندزی، پائولویی، چیزی از آن سر دنیا پیدا می شود بهشان بگوید «خفه شو!».

يك ديدگاه

  1. safura ۱۳۹۶-۱۱-۰۷ در ۹:۲۵ ق٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی خوب

ثبت ديدگاه




عنوان