کمی درباره "هایلایت"
زود بگیرید سکانسها را تمام شود که آبرویمان رفت بابا!

راه راه: یکی از آثار شاخص جشنوار امسال که روز گذشته اکران شد “هایلایت” ساخته اصغر نعیمی بود. این فیلم انقدر شاخص بود که لازم دانستیم قالب طنزهای امسال را تغییر داده و در قالبی درخور شان این فیلم, کمی به آن بپردازیم:

چگونه هایلایت ببینیم
برای دیدن هایلایت کسانی را انتخاب کنید که کوچکترین رودربایستی با آنها نداشته باشید. حتی بهتر است کلا بی خیال دوست و آشنا شوید و با هر کسی که احتمال دارد بعدا چشم در چشم او شوید به دیدن هایلایت نروید. اصلا بروید در یک شهر دیگر و هایلایت ببینید, بالاخره ممکن است فردا روز بخواهید از این شهر دختر بگیرید یا دختر بدهید و بعد مععلوم شود پدر زنتان هم هایلایت دیده است و… دیگر مگر آن زندگی زندگی میشود؟ روی داماد که به پدر زن باز شد دیگر باید فاتحه زندگی را خواند!

چگونه هایلایت بسازیم
جوری برنامه ریزی کنید که در یک شب تا صبح کل سکانسها را بگیرید و تمام بشود برود پی کارش. آدم با چنین موضوعی خیلی ور نرود بهتر است. کار سختی هم نیست. یه چهار تا سکانس بیمارستان است که توی خانه هم میشود گرفت و فقط لازم است رویش یک صدای دینگ دینگ سنسور ضربان قلب بگذارید. دو سه تا هم سکانس دم دریاچه چیتگر دارد که دم غروب بگیرید تاثیرگذارتر میشود. بقیه اش هم توی خانه است که دیگر کاری ندارد. یک انتقام است, دو تایی میگیرند تمام میشود! بگیرید تمام شود این بازی کثیف بابا… آبرویمان رفت بخدا!

پیامهای فیلم
پیام سیاسی: اتحاد چیز خوبی است حتی در انتقام.
پیام فلسفی: وقتی میشود فیلم نساخت چرا فیلم بسازیم؟
پیام تربیتی: برای اینکه حس بخشش و گذشت در همسرتان افزایش پیدا کند به او خیانت کنید.
پیام اخلاقی: لذتی که در انتقام دسته جمعی هست در انتقام فردی نیست.
پیام ادبیاتی: زین پس بجای واژه نامانوس ارتباط نامشروع از واژه انتقام استفاده کنید.
پیام بی ادبی: در هنگام خیانت بی خیال آب هویج خوردن شوید. یا لااقل از آب هویج خوردنتان دیگر فیلم نگیرید. یا دیگر حواستان را جمع کنید تا نروید ته دره خبر مرگتان!

اسپانسرهای فیلم:
جمنا و شورای هماهنگی اصلاح طلبان: اهمیت مفهوم اتحاد در فیلم باعث میشود تا این تشکلها از فیلم حمایت کنند. حتی اگر منظور از اتحاد از اون اتحادها باشد.

ثبت ديدگاه




عنوان