چگونه رمز دوم بگیریم؟

 

امروزه انجام بیشتر کارهای بانکی در منزل و با داشتن رمز دوم امکان پذیر است. این کار باعث کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در کاغذ و زمان می شود. قصد داریم اینجا صفر تا صد گرفتن رمز دوم را به شما آموزش دهیم:

۱-به بانک مراجعه کنید و نوبت بگیرید

اولین کاری که باید در بانک انجام دهید، گرفتن نوبت است. اگر خوب به اطرافتان نگاه کنید، احتمالاً در گوشه و کناری، می توانید دستگاهی را ببینید که کلی دکمه رویش دارد و غیر از یکی، که رویش چسبانده اند «دریافت نوبت»، بقیه دکمه ها کار نمی کنند.

نوبت دریافت کنید و فقط به شماره نوبتتان نگاه کنید و به قسمت هایی مثل باجه های پاسخگو، مدت زمان تقریبی انتظار و تعداد افراد در صف، توجهی نکنید. چرایش را در مرحله دوم توضیح می دهیم.

۲-شکیبا باشید

در طول زمانی که منتظرید، سعی کنید به گذر زمان و آدمهایی که چپ و راست وارد بانک می شوند و زودتر از شما کارشان راه می افتد بی توجه باشید. این آدم ها فقط برای عرض ادب و احوالپرسی عوامل بانک، روزی چند مرتبه می آیند و می روند.

درضمن اصلاً اجازه ندهید این سوال به ذهنتان خطور کند که چرا از بین ۱۲ باجه موجود، ۹ تایشان باید پاسخگوی شما باشند، ولی فقط ۲ باجه به کار مشتری می رسند.

سعی کنیید به برنامه گفتگو محوری که بدون صدا درحال پخش از تلویزیون بانک است، دقت کنید و خودتان را با لبخوانی حرف های مجری و کارشناس سرگرم کنید تا نوبتتان اعلام شود.

۳-عجله کنید!

در این مرحله باید بدوید! چون یک لحظه تعلل عواقب وحشتناکی خواهد داشت. باید از یکی مانده به نوبتتان، وسط بانک بایستید و مدارکتان را هم آماده کرده باشید، تا وقتی نوبتتان اعلام شد، با سرعت هرچه تمام تر خودتان را به باجه مربوطه برسانید.

اگر دیر به باجه برسید ممکن است نوبتتان را از دست بدهید. چون کارمند بانک که نمی تواند تمام روز منتظر شما بماند! پشت باجه هم سریع باید حساب را باز کنید و کارت بانکی را بگیرید، قبل از آنکه کسی، جهت عرض ادب، چکی را برای نقد شدن به مسئول باجه بدهد یا فیش واریزی، چیزی حواله اش کند!

۴-مهربان باشید

در این مرحله با در دست گرفتن کارت بانکی، باید به عابر بانک مراجعه کنید. معمولاً یک نفر قبل از شما در نوبت است که آمده تا قبض آب و برق و گاز و تلفن را یکجا پرداخت کند، به حساب چند نفر که تازه باید شماره کارتشان را تلفنی بگیرد، پول واریز کند و ۲۰۰ هزار تومان پول بگیرد که حتماً باید پول را بشمرد تا مطمئن شود دستگاه درست پول داده! لطفاً با آرامش و عطوفت در صف بایستید و به حقوق دیگران احترام بگذارید. اگر وقتی نوبت شما شد هوا بارانی باشد، نفر بعدی حتماً سرش را می کند زیر سایه بان عابربانک تا خیس نشود.

البته نفر بعدی شما در روزهای آفتابی برای فرار از گرما، روزهای ابری برای جلوگیری از افسردگی، روزهایی که هوا آلوده است برای حفظ سلامتی و حتی شب های مهتابی برای خوش و بش با شما، سرش را داخل سایه بان عابر بانک می کند. با او مهربان باشید و بگذارید هر کاری دلش می خواهد بکند. حتی اگر مثل بچه دبستانی ها که پای تخته درس را مرور می کنند، تمام کارهای شما را با خودش مرور کند: حساب اصلی… دریافت رمز… رمز دوم… بله… تایید… بله… خیر… بله… .

يك ديدگاه

  1. مهدی نوری ۱۳۹۶-۰۵-۱۸ در ۴:۳۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    رمز دوم از اینجا بگیرم

ثبت ديدگاه




عنوان