اندر احوالات فیلترینگ
بروکراسی خانوادگی

راه راه: پس از اعمال فیلترینگ تلگرام و اعلام خبر احتمال فیلتر شدن سایر پیامرسان های خارجی و اشراف به این موضوع که کاربران پیامرسان های داخلی بسیار انسانهای ناکارآمدی هستند؛ پیش بینی می شود در آینده ی نزدیکی که چندان دور نیست مجددا نوستالژی نامه نگاری احیا شده و در سطح جامعه رواج پیدا کند. از آنجایی که کارشناسان معتقدند بعد از تاثیر تلگرام بر روابط بین اعضای خانواده، عمرا روابط مثل اولش نخواهد شد، بنابراین همان کارشناسان دوباره معتقدند به زودی شاهد رد و بدل شدن نامه بین اعضای درجه یکِ یک خانواده برای برقراری ارتباط به جای صحبت کردن خواهیم بود. همچنین کارشناسان در ۲۰۰ کیلومتری مناطق دور افتاده ای که تا ۲۰۰ کیلومتری آنها هیچ شهری وجود ندارد نمونه هایی از این نامه ها را یافته اند که متن آنها در ادامه آمده است.
نامه ی پسر یک خانواده به پدر همان یک خانواده
بنام خدا
ریاست محترم خانواده؛
سلام علیکم
پیرو اینکه چند تن از دوستان اینجانب روز پنجشنبه و جمعه ی آینده مورخ پس فردا و فردای پس فردا قصد عزیمت به نواحی شمالی کشور را دارند و همانطور که مستحضرید وسیله ی نقلیه از اصلی ترین و ابتدایی ترین ملزومات سفر به شمار می رود؛ از محضر حضرتعالی تقاضامندم که اقدامات لازم جهت تفویض اختیارات مربوط به وسیله نقلیه فوق الذکر را مبذول فرمایید. پیشاپیش از همکاری جنابعالی در راستای درخواست فوق و ایضا روشن کردن کولر سپاسگزارم.
باتشکر

پاسخ ارسالی از طرف پدر همان یک خانواده به همان یک پسر همان یک خانواده:
جانشین احتمالی محترم خانواده!
علیکم السلام
عطف به نامه ارسالی امروز صبح جنابعالی به استحضار میرساند جهت تفویض اختیارات مورد نظر ارائه ی مدارک زیر توسط شخص متقاضی و سایر همراهانش الزامی می باشد:
گواهی اشتغال به تحصیل به انضمام ریز نمرات واحدهای درسی گذرانده شده
آزمایش تعیین جنسیت
ارائه ی مدرک دالّ بر عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر اعم از اعتیاد به نوشیدن چای پررنگ، کشیدن سیگار و قلیان و الی آخر
لازم به ذکر است پس از ارائه ی مدارک فوق، شورای تعیین صلاحیت متشکل از پدر و مادر برگزار می گردد و در صورت تایید تمامی موارد بالا، و همچنین اعلام رضایت مادر خانواده از عملکرد شخص متقاضی، شاید با درخواست جنابعالی موافقت گردد. همچنین هر گونه درخواست مبنی بر روشن کردن کولر تخلف محسوب می شود و علاوه بر در نظر گرفتن نمره ی منفی برای شخص خاطی، مطابق قوانین با وی برخورد خواهد شد.
در پایان، آخر هفته ی خوبی را برای شما و دوستانتان در کنار خانواده ها و ایضا کتاب های درسی تان آرزو میکنم.
با تشکر

ثبت ديدگاه




عنوان