نگاهی به نسل جدید تحریم های امریکا
ساختمان هست ولی کم است…..

تحریم استخر

راه راه: داشتم لیست جدید تحریم های امریکا علیه ایران را نگاه میکردم که دیدم عه “زندان اوین” را هم در لیست تحریم گذاشته اند… . جل الخالق! زندان اوین!؟ لیست تحریم ها….!؟ آخر مگر میشود!؟ اصلا گیریم که بشود، چرا اینجور!؟
یعنی شما توجه داشته باشید که از بس ما را تحریم کرده اند و چپ و راست در پاچه‌مان چند تحریم ناقابل فرو کرده اند که از این ۸۰ میلیون نفر، یک نفر هم ول معطل نبوده که انگی، بهانه ای چیزی گیر بیاورند که تحریمش کنند، دست برده اند به تحریم کردن ساختمان یک زندان!
مثلا شما این ساختمان را تحریم کنی چه می شود!؟
هر کس که بیاید برای تخلیه چاه زندان به خاک سیاه می‌نشانی؟!
یا هر کس سر و کارش به اوین بیفتد را به زمین گرم میکوبی؟!
لوله کش بیچاره اش را لوله میکنی!؟
آخر چه…. لامصب! چه کار میکنی با خودت!؟
قاعدتا این زندان بخت برگشته هم که هرچه بشود پای رفتن از این جا را ندارد… . فوقش از دست اینها می افتد دست آنها… .
حالا شما از این منظر هم نگاه کنید که امروز اوین را تحریم کردند، همین فردا پس فردا هم می‌افتند به جان آن برج دیلاقِ دراز میلاد، پشت سرش حرف در می آورند که «بله آقا شما اصلا قیافه‌اش را نگاه کن شبیه موشک بالستیک است و چی؟ موشک بالستیک هم جیز است و برای ما خطرناک. یا اصلا پل طبیعت، معلوم نیست در آن پیچ و تاب و لوله هایش چه غلطی می کنند! اصلا اگر در این جا اورانیوم غنی نکنند، ترامپ اسمش را به قیز بس تغییر میدهد بس که مطمئن است». و همین طور پل خواجو، اسمش اصلا مورد دارد، همان بهتر که تحریمش کنند!
و یا این بنای بی ستون! اصلا چه دلیلی دارد بنای به آن عظمت ستون نداشته باشد!؟ خب معلوم است یک ریگی در پی و زیر بنایش هست دیگر… . وگرنه نمی‌شود که همین‌جور کار کنی و اسمش را بگذاری بی ستون… . اصلا آقا بنای بدون ستون خطرناک است، میریزد بر سر مردم زخم و زیلی‌شان میکند. این هم، همان بهتر که تحریم شود
و همینطور آرامگاه کوروش کبیر، اصلا هر آتشی که در این منطقه و دنیا هست از گور همین کوروش کبیر بلند میشود. ۲۵۰۰ سال پیش پاشده است رفته است کل دنیا را فتح کرده است، بعد هرجا دست میگذاری یک عده می گویند مال ماست. اصلا همین آرامگاه منشأ خشونت است… . یک تحریمی هم بچپانند در میان سنگ و لاخ‌هایش که خواب آسوده از فکر و خیال کوروش جان بپرد و حساب کار دستش بیاید.
در کل الی ماشاءالله همین جور ساختمان است و در و دیوار که کیس مناسب تحریم از آب در می آیند و آن وقت است که خر بیاور و مقداری باقالی بارش کن… .
ولی خب ساختمان های ایران هم مثل آدم هایش محدود هستند و یک روز تمام می شوند. اصلا در ساختمان وزارت خارجه امریکا هم یک بنر (آن هم به چه گندگی) نصب کرده‌اند که «ساختمان هست، ولی کم است» مثل آدم تحریم کنید.
ولی هرچه باشد امریکا هست و بهتر میفهمد چه چیز را تحریم کند. خیر سرش دستی بر آتش دارد و چند قرنی هست از قیافه هر کس خوشش نمی آید تحریمی، موشکی، بمبی چیزی می‌اندازد پشت قباله‌اش تا بفهمد رئیس کیست؟ !
حالا خودمان را نگاه نکنید چهل سال است تحریمیم پوستمان کلفت شده، خیلی ها دوروز هم نتوانستند دوام بیاورند… .
امریکا هم لابد خواسته نسل جدیدی از تحریم ها را به دنیا معرفی کند که اینگونه رفتار کرده و گرنه مغز خر نخورده است که بیاید دوتا پاره آجر را بگذارد در آن لیست بلند بالا که!
شاید هم خبر تخریب ویلای جناب وزیر را دیده‌اند که چه جنجالی به راه انداخته، با خودشان گفته اند که “جو” بزن که خوب پیدا کرده ایم. پاشنه آشیلشان همینجا است.
آن قدر ها هم بیراه نمیگویند. این استخر فرح هم که برود در لیست تحریم ها خیلی خوب میشود .
لااقل یک جا در عمر بی برکتشان بدرد میخورند و به اتحاد خیلی از مسئولین کمک شایانی میکنند. لااقل در این صورت وقتی ما را به خاطر ۱۱سپتامبر محکوم کردند، درنمی‌آیند بگویند ما قبول نداریم! از اول قشنگ مثل یک مرد حقمان را از حلقوم‌ امریکا بیرون می‌کشند تا بفهمد آن قدرها هم که فکر میکند کدخدا نیست… .

ثبت ديدگاه




عنوان