آشنایی با تیم های گروه مرگ (گروه B) جام جهانی
بِکِش زیرش!

راه راه: پرتغال:
کشور پرتغال با جمعیتی تقریبا مشابه تهران (نزدیک به ۱۰ میلیون نفر) جزو اراذل اروپا محسوب می شود چراکه در گذشته خود، کشورهای مادر مرده ای از جمله موزامبیک، هند و گینه بیسائو را مستعمره خود کرده بود. نکته مهم درباره کشور پرتغال این است که مردم آن قطعا پرتغالی هستند و به زبان پرتغالی هم حرف می زنند(چه جالب!). یکی از مهمترین تولیدات این کشور آب شنگولی(!) است و اکثر مردم آن در تاکستان ها مشغول عیش و نوش هستند. مهمترین تصویری که مردم این کشور از ایران در ذهن دارند برمی گردد به حرکت ژانگولری حسین کعبی روی فیگو در جام جهانی ۲۰۰۶٫ به صورتی که بعد از این اتفاق، در دعوا برای تهدید کردن طرف مقابل از جمله «الان یه حرکت کعبی طور میزنمت بلند نشی» استفاده می کنند. بهترین بازیکن آن ها کریس رونالدو است که مطمئنا کودکان ایرانی او را بهتر از پدر و مادر خود می شناسند. سبک بازی فوتبال آن ها معروف به «توپ رو برسون به کریس خودش یه خاکی به سرمون میکنه» است. کارشناسان ما باتوجه به قد کوتاه اکثر پرتغالی ها که توی ویکی پدیا گفته شده! پیشنهاد می کنند از تاکتیک «بِکِش زیرش» در مقابل این تیم استفاده شود!

مراکش:
یکی از شانس های ما در گروه مرگ، هم گروهی با یک کشور مسلمان به نام مراکش است که مطمئنا آبروی دیگر کشور مسلمان را مدنظر دارد! پایتخت این کشور برخلاف پرتغال شهر «رباط» است. شهر معروف دیگر آن «فاس» است که شهری مذهبی و دارای حوزه های علمیه است که حکم «قم» خودمان را دارد ولی تا کنون خبری از مستقل شدن آن به گوش نرسیده است. به خاطر نزدیکی به دریای مدیترانه تولید تن ماهی(!) به علت صید زیاد ماهی در آن رونق دارد. به تازگی روابط این کشور با ایران تیره و تار گشته که می توان با دادن یک قالیچه زیبا این ناراحتی را برطرف کرد و گامی مهم در نتایج جام جهانی برداشت!

اسپانیا:
اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم اسپانیا به ذهن می رسد گاوبازی و رقص فلامنکو است! شاید شما بپرسید پس تیم بارسلونا و رئال مادرید چه می شوند؟ در پاسخ خواهم گفت درک نکردن اهمیت این موارد به خاطر کم بودن اطلاعات شما از اهمیت شناخت «گاو» در سیاست و حیثیتی بودن «رقص فلامنکو» در شب عروسی ها است. اسپانیا تنها کشور همسایه پرتغال است و از کودکی با هم بزرگ شده اند. نحوه بازی اسپانیا برخلاف علاقه شدیدی که به گاوبازی دارند بسیار هوشمندانه است. از شانس بد تیم ایران از هر کوره دهات اسپانیا بازیکن بیرون می آید. حتی «دیه گو کاستا» با این شکلش هم در این اواخر دوران فوتبالش برای ما شاخ شده و دوباره به تیم ملی دعوت شده است. می توان بزرگترین شانس پیروزی ما مقابل این تیم را ایجاد اختلاف بین بازیکنان منطقه کاتالان با مادرید دانست!

ایران:
جمعیت ایران بالغ بر ۸۵ میلیون نفر است که هر کدام از آن ها خود را لایق حضور در لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال می داند. پایتخت آن شهر تهران است و اقتصاد آن متکی بر فروش نفت خام است که دهن اقتصاد ایران را شسته است! ایران دارای فرهنگی غنی است که اکثرا در کتاب ها از آن یاد شده است! مردم ایران مردمی پرتلاش هستند بصورتی که در روز بیش از ۸ ساعت کار می کنند و نهار و نماز و مکالمه تلفنی و گردش در شبکه های مجازی جزو این کارکرد محسوب می شود. فدراسیون فوتبال ایران با توجه به کشف و برگزاری بازی های دوستانه با ناشناخته ترین تیم های دنیا به «فدراسیون کریستف کلمب طور» معروف است! ایران اولین کشوری است که توانست به روسیه وارد شود و جزو معدود تیم هایی است که ترکیب اصلی آن را خود مربی اش هم نمی داند!

ثبت ديدگاه




عنوان