حقوق بشر چیست و چگونه؟!

می‌توان گفت به مجموعه انسان‌هایی که معمولاً در خاورمیانه زندگی می‌کنند و در فکر، دین، زبان، رنگ پوست، فرهنگ، اخلاق، تحصیلات، ارتباطات، بهره هوشی، علایق، نحوه غذا خوردن، میزان خواب، تعداد ضربان قلب، اثر انگشت و… با آمریکا تفاوت‌های بنیادین دارند، اصطلاحاً بشر گفته می‌شود.(۱) حقوق بشر ابتدایی‌ترین و اساسی ترین نیاز های بشر است که معمولاً امریکا آن را به شیوه‌های مختلف به بشریت اعطا می‌کند.

 

چگونگی حقوق بشر:

حقوق بشر دارای چند اصل اساسی است که چگونگی دستیابی بشر به حقوق‌شان را شرح می‌دهد:

 

۱- حق کشته شدن: هیچ فردی را نمی‌توان از کشته ‌شدن محروم کرد. بر اساس منشور جهانی حقوق بشر، بمب‌ها، موشک‌ها، خمپاره‌ها و حتی اسلحه‌های سرد، موهبات الهی هستند که همه بشریت حق بهره‌مندی کامل از آن را دارند(۲). باید در نظر داشت عدل بین‌المللی حکم می‌کند که در این مورد به حق زنان و کودکان توجه ویژه اعمال گردد.(۳)

 

۲- حق شکنجه: به مجموعه اعمال مفرح شاقّی که توسط یک فرد یا چند فرد بر روی فرد دیگر اعمال می‌شود اصطلاحاً شکنجه می‌گویند. شکنجه علاوه بر تقویت قدرت تکلم، حس شور و هیجان را در فرد مشکنـُج افزایش می‌دهد. همچنین شکنجه به خاطر عادت دادن بدن به امراض و آسیب‌ها، فرد را در برابر مرگ مقاوم کرده و از این‌رو به عنوان نوعی ورزش در اساسنامه بین‌المللی ورزش ثبت شده است.

هر بشری در طول زندگی خود حق دارد حداقل یک‌بار مورد شکنجه قرار بگیرد و از مزایای درازمدت آن بهره‌مند شود. در حال حاضر مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین باشگاه‌های شکنجه در جهان باشگاه گوانتانامو و ابوغریب، وابسته به مرکز جهانی حقوق بشر است که به خاطر نظارت مستقیم بازرسان از استانداردهای لازم برخوردار است.

 

۳- حق بردگی: طبق حقوق بشر، همه بشریت با هم برادر و برابرند. بنابر این حق بردگی شامل تمامی بشریت می‌شود و تک‌تک افراد حق دارند در هر شرایطی، به‌صورت مقطعی یا دائم، حقیقی یا مجازی، به بردگی آمریکا در آیند. بدین صورت که فرد یا ملت مورد بردگی واقع شده ابتدا باید دوره آزمایشی بردگی را با موفقیت طی کنند و بعد از آن به‌صورت تمام وقت به بردگی در آیند. لازم به ذکر است آمریکا برای این بردگی،  تسهیلات و مزایایی مانند فست‌فود مک دو نالد، هواپیماهای  یک‌بار مصرف، و چند دستگاه موبایل و تبلت را در نظر گرفته است.(۴)

۴- حق نگه داشتن سلاح: هر بشری حق دارد جهت کشتن خود یا افراد خودی، سلاح سرد یا گرم با خود به همراه داشته باشد. از آنجا که حق مرگ، یکی از حقوق اساسی بشر است، به کار بردن هرگونه ابزار برای رسیدن به مرگ نیز بر تمام بشریت آزاد است.

 

*تبصره: از آنجا که آمریکایی‌ها و وابستگان جزو بشریت محسوب نمی‌شوند، از حق کشته شدن برخوردار نبوده و بنابراین کشته شدن هرکدام از آنها توسط خودشان یا دیگران، در بین بشریت پیگرد قانونی دارد!(۵)

 

۵- حق آزادی بیان: یکی دیگر از شیوه‌های وصول به مرگ، بهره‌گیری از بیان است که به دلیل اینکه غالباً شکنجه را نیز شامل می‌شود، از بهترین و پر کاربردترین شیوه‌ها محسوب می‌شود. هر کدام از بشریت که مایل به مرگ هستند حق دارند نظرات مخالف خود را از طریق رسانه مورد علاقه‌شان بیان کرده و بدین صورت پس از دستگیری و شکنجه توسط دولت رهایی‌بخش آمریکا به مرگ دلخواه واصل شوند.

 

(۱) دروغ بشر. بان کی شون. ص ۱- ۱۰۰

(۲) کی به ما تیر داده تفنگ داده؟ خدا داده! خدا داده- پاپ اندم !- ص ۶۶۶

(۳) بررسی حقوق زنان در اساسنامه حقوق بشر-  شورین عبادی

(۴) توافقنامه برجام- محمد جواد ظرافت- (سند مخفیست)

(۵) تبصره‌نامه- منسوب به کوروش هخامنشی- تخته سنگ سوم

ثبت ديدگاه




عنوان