در توضیح بعضی تغیرات اخیر یا آتی قابل اعمال در صنعت خودرو سازی کشور
پیشرفت های هوشمند

راه راه: برخی خودروسازان محترم و با تدبیر داخلی جهت مشتری مداری بیشتر، اقدام به تغییراتی در امکانات خودروهای صفر کیلومتر خود نموده اند. البته شاید در ظاهر کم شدن بعضی از امکانات به ضرر مشتری ها باشد اما تحقیقات محققان خود خودروسازها نشان می دهد این تغییرات در درازمدت به نفع مشتریان است. در ادامه شرحی بر بعضی از اتفاقاتی که رخ داده یا ممکن است رخ دهد،آمده است:
بخش اول: تغییرات جزئی:
۱)سیستم صوتی: با توجه به این که صداهای بعضی از خوانندگان خاص باعث حواس پرتی و احیانا احساساتی شدن راننده (به خصوص اگر راننده در دوران عقد باشد) می گردد، استفاده از ضبط صوت های جدید در خودروها گسترش یافته است. مکانیسم این دستگاه های پخش به این صورت است که در هنگام حرکت دائم نمایشی، صدا قطع و وصل می شود و فقط در صورتی خوب کار میکند که خودرو در محلی ساکن باشد.
۲) جک خودرو: در آینده نزدیک به جای استفاده از جک های قدیمی، جک های ترکیبی جدید که از ترکیب سه تا چهار عدد آجر(بسته به اندازه خودرو) و یک قطعه دیلم می باشد، استفاده می شود. اهمیت این تغییر راهبردی زمانی مشخص می شود که بعد از این راننده یا نباید پنچر کند، و در نتیجه باعث ترافیک و اتلاف وقت خود و سرنشینان گردد، چرا که به تنهایی امکان تغییر زاپاس نیست. تحقیقات نشان میدهد در صورت فراگیری این طرح در مقیاس کلان در حدود ۴۶ تا ۵۹ درصد اختلافات با همین روش ساده به دلیل نیاز مردم به یکدیگر از بین خواهد رفت.

۳) قفل درها: استفاده از قفل هایی که در ظاهر سالم هستند اما در واقع دکوری می‎باشند چند ویژگی برجسته دارد از جمله این که، در صورتی که کسی بخواهد از خودوری شما سرقت کند، لازم نیست شیشه خودرو را شکسته و بعد اقدام به سرقت نماید و بنابراین شما هم اشیا داخل خودرو را از دست بدهید و هم مجبور باشید پول شیشه خودرو را بدهید. دلیل دیگر هم این که شما خودوری خود را در هر جای خیابان پارک نکرده و باعث ازدحام و راهبندان نخواهید شد.
۴) قفل فرمان: حذف قفل فرمان علاوه بر تأثیر مثبت قید شده در بند دو، باعث کاهش چشمگیر خشونت های خیابانی می گردد. چه دلیلی دارد کارخانه ابزاری در اختیار رانندگان قرار دهد که ممکن است باعث ایجاد کدورت در روابط انسانی گردد؟!
۵) حذف درب ها: حذف درب ها علاوه بر کاهش قیمت تمام شده باعث کاهش سرعت منجر به مرگ به خصوص در زمستان به دلیل سردی هوا می گردد. چون سرعت بالا باعث افزایش شدت باد می گردد. البته از کم شدن بار ترافیک در زمستان ها، حل معضل وارونگی هوا در این فصول و عدم در راه ماندن این خودروها در کولاک هم نباید غافل بود.
البته تحقیقات به همین مقدار ختم نشده و تلاش برای حذف باتری، چرخ عقب، و حتی موتور خودرو همچنان ادامه دارد.

بخش دوم: تغییرات تاکتیکی
در این تغییرات به دلیل ماهیت پیچیده بازار عرضه و تقاضا ممکن است شما هزینه یک خودرو خاص را بدهید اما در عوض به شما خودرو دیگر تحویل دهند. به عنوان مثال شما هزینه یک خودرو پراید را تحویل داده و خودرو ساز محترم به شما یک پورشه تحویل می دهد. البته برعکس آن هم ممکن است. در هر صورت، خودرو سازان زحمتکش فعلا مورد دوم را اجرایی کرده و بزودی حداکثر تا انتهای هزاره چهارم مورد اول هم اجرایی خواهد شد.

يك ديدگاه

  1. هادی محمدی ۱۳۹۷-۰۴-۰۹ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    جالب بود
    واقعا هم هوشمنده این پیشرفتا
    بخش دومش محشره::)

ثبت ديدگاه




عنوان