بیوگرافی ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس
بگید سیییییب

راه راه: احمد مازنی، در دهه چهل شمسی در استان گلستان توسط یک قابله‌ی ناوارد، به دنیا آمد و در بدو تولد انگشتش را به نشانه v نشان داد. از همان لحظه، خانواده‌اش متوجه شدند او در آینده یا عکاس خواهد شد یا سیاستمدار. در دوران خردسالی‌اش اتفاق خاصی نیفتاد اما هر جا که خبری از عکاسی بود خودش را می‌رساند و در عکس جا می‌کرد. نهایتاً اگر در عکس راهش نمی‌دادند وظیفه‌ی هماهنگ کردن افراد داخل عکس و گفتن سییییب را بر عهده می‌گرفت.

دوران تابستان که از درس خبری نبود در مغازه عکاسی شاگردی می‌کرد که با ژست‌های مختلف عکاسی آشنا شد. در خانه کسی روی حرف‌هایش حساب باز نمی‌کرد. در تلویزیون دیده بود وقتی افراد به عنوان مدیر انتخاب می شوند، همه با شور و شوق به حرف هایشان گوش می دهند اما عمل نمی کنند. البته عمل زیاد مهم نبود. بنابراین تصمیم گرفت در دانشگاه «مدیریت» بخواند. در مجالس مهمانی زیاد اظهارنظر می‌کرد. چند بار تحلیل‌های مختلفی از تاریخ اسلام بیان کرد و نتیجه گرفت که برگزاری کنسرت را باید از امام حسن (ع) آموخت. بعد از این حرف، کسی به او محل نداد و سرخورده شد. تا مدت‌ها کم‌حرف بود. بر اساس تحلیل‌هایش مشخص شد در آینده یکی از خوب های اصلاحات خواهد شد.

در انتخابات مجلس، لیست امید که چند نفری جای خالی داشت به او پیشنهاد کاندیداتوری داد. همین سبب شد تا وی از عزلت‌نشینی بیرون بیاید. مازنی تا آن موقع از نزدیک یک لیست را ندیده بود. عده‌ای تمام افراد لیست را در برگه رأی کپی پیست کردند و در همین بل بشو مازنی هم وارد مجلس شد.

مازنی در اولین روز کاری مجلس دهم، زودتر از بقیه وارد مجلس شد تا در صندلی جلو جا بگیرد که در عکس‌ها با وضوح بیشتر دیده شود. با حضور فدرکا موگرینی در مجلس، عده‌ای از نمایندگان که تابه‌حال زن بور ندیده بودند از او خواستند تا در عکس یادگاری شان حضور داشه باشد. موگرینی که از این پیشنهاد به شوق آمده بود با سر به سمت آنها دوید. مازنی هم از این جمع عقب نماند و به آن عکس تاریخی پیوست. او بعداً این عکس را از گوشی‌اش پاک کرد تا نیازی نباشد شب‌ها در مجلس بخوابد. اما عکس را از حافظه زاپیا پاک نکرد. این عکس، او را در ذهن ها ماندگار کرد و آینده‌ی اورا کمی تا قسمتی تغییر داد.
احمد مازنی یک نیروی انسانی همیشه در صحنه است. فرقی ندارد عکس باشد یا سخنرانی یا تریبون کمیسیون مجلس یا… .
گفتنی است موقعی که مازنی متوجه شد کمیسیون فرهنگی نیاز به یک مدیر دارد عکس با لاریجانی را رها کرد و خودش را به آنجا رساند. لازم به ذکر است افراد حاضر در این کمیسیون از افراد حاضر در صف خرید نان بربری کمتر است. به پاس قدردانی از حضور در آن عکس معروف و همچنین خاک نخوردن مدرک تحصیلی مازنی ، وی به سمت ریاست این کمیسیون انتخاب شد. در ابتدای جلسه بعدی مجلس، ضمن آرزوی موفقیت برای او و کمیسیون، برای جامعه فرهنگی کشور یک دقیقه سکوت اعلام شد.

ثبت ديدگاه




عنوان