متن استعفای سخنگوی دولت
ماله کوچیک!

راه راه: (متن استعفای سخنگوی دولت که پذیرفته نشد، زود بخوانید تا فیلتر نشده است)
ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی
با سلام
اینجانب محمد باقر نوبخت حقیقی (حقیقی پسوند فامیلم است و به معنای این نیست که بدل داشته باشم یا بخواهم بگویم نسخه اصلی هستم) با توجه به تاثیر عمیق نقش سخنگو در پیاده سازی سیاستهای قوه مجریه و عملکرد دولت، با اجازه شما از این سمت کناره گیری کرده و در سایر سمتهای کم اهمیت تر مانند ریاست سازمان برنامه و بودجه به ادامه خدمت مشغول می گردم. در این نامه که به فارسی سخت نگارش شده ضمن ارائه گزارش-هایی از محضرتان مرخص می شوم.
بنده علی رغم نظر شما و بقیه همچنان معتقدم که برجام با هر فرجامی قابل دفاع است و از اول هم بودن امریکا در برجام خیری نداشت که بخواهیم از رفتنش ناراحت شویم، اگر بقیه هم بروند بازهم اشکالی ندارد. تنهایی مال مرد است. شاید شما ندانید ولی دولت برای بعد از خروج امریکا از برجام، برنامه های حساب شده ای جهت مقابله با تحریم ها، کنترل ارز و مشکلات اقتصادی داشت که شاهد اجرا و تاثیرگذاری بخش کوچکی از آن هستید. الآن که به اینجای نامه رسیده ام، با این همه آمادگی و برنامه نمی دانم من اصلا چرا دارم استعفا می دهم؟ ولی حرف مرد یکی است. حیف که دارم می روم و الا چه حرفهایی که برای دفاع از عملکرد دولت همین الآن به ذهنم رسید.
جناب رئیس جمهور، در پی اظهارات راه گشای بنده برای کنترل بازار ارز و دعوت از مردم برای عرضه و وسط آوردن ارزشان، مقدار قابل توجهی ارز به وسط آمد. یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون واحد ارز که از این میزان که ۹۸ درصد آن بولیوار ونزوئلا بود که خودم اوایل دولت قبل خریداری کرده بودم. همه ارزهای جمع آوری شده به دلار چنج شد و در کشوی میزتان قرار دارد. کل آن مجموعا یک دلار و ۹۵ سنت بود که چون صرافی خرد نداشت دو دلاری داد و از این نظر هم کمی سود کردیم.
جناب رئیس جمهور، اگر هنوز هم سر آن روز که تولد حاج خانم بود و شما فراموش کردید و با بچه ها برنامه کردیم و به توچال رفتیم با حاج خانم مشکل دارید ما را یک شام دعوت کنید بیاییم منزل جوری برایتان قضیه را جمع کنم که خودشان شرمنده شوند.
آقای رئیس، گلدان ها را آب داده ام و یک کپی از بسته پیشنهادی دولت برای مقبله با استعفای مدیران و دعوت بکار مجدد آنها را در کشوی میزتان گذاشته ام، توصیه می کنم آن را به دقت مطالعه فرمایید.
در انتها لازم میدانم تا اضافه کنم: من که جیک و جیک می کنم برات، ماله کوچیک می کشم برات بذارم برم؟

ثبت ديدگاه




عنوان