اندر باب انواع حلقه و کاربردهای آن
آن توخالیِ طلاییِ بدریخت!

راه راه : در زبان عامه، «حلقه» اغلب تداعی کننده ی حلقه ازدواج است که البته با این نوسانات بازار طلا نام حلقه، مجردها را بیشتر یاد فشار شب اول قبر انداخته و به زبان فارسی سخت شادروان می سازد. اگرچه هنوز روزی به نام حلقه در تقویم ثبت نشده اما برای صیانت از حیثیت واژه حلقه در ادامه به انواع و کاربرد های آن می پردازیم:
حلقه ی طلای ازدواج
معمولا اولین خرید هر زوج پس از بستنی با روکش شکلاتی روز آزمایش است. از جفتی ۵ تومان خریدِ قبلِ عیدمه ارزون میدم، شروع می شود تا همان هایی که عروس سفیر دارد! حتی اگر فیک باشد. هرکس داشته باشد معنای خاصی ندارد یا مجرد است که مثلا متاهل است یا واقعا متاهل است که خوش بگذرد! اگر یک مذکرِ متاهلِ متعهد* نداشته باشد می توان عواقب تلخ و دردناکی برای او متصور بود. کاربرد سیاسی آن برای نشان کردن نامزد پوششی است.
*) مذکر متاهل متعهد، از قیود فارسی سخت نیست بلکه جزو صفت مضارع بعید است.

حلقه ی مطالعاتی
از آن حلقه هایی است که همه فقط به آن احساس نیاز میکنند. معمولا با تعداد نیروهای متفقین آغاز می شود و تعداد مسافران ایستگاه فرهنگسرا در ساعت ده و نیم شب پایان می یابد. کاربرد اقتصادی این حلقه در رونق بخشی به بازارِ کیک و ساندیس بعد از کنکور و راهپیمایی بیست و دوم بهمن است. کاربرد سیاسی این حلقه مخ زنی است.

حلقه ی اشک در چشم
اصطلاح ساکنین منطقه ی رئیس جمهور و کلیه وابستگان برای چند ثانیه قبل از گریه کردن توام با عر زدن است. برای عوام کاربرد ندارد چرا که تا بخواهند از این حلقه استفاده کنند، قسط دو ماهشان عقب می افتد. کاربرد ادبی آن برای توصیف وصال دو عاشق است، به شرطی که مطمئن باشیم طرفین یبوست ندارند. کاربرد سیاسی این حلقه برای مسئولین زمانی است که میزان ریزگرد های هوای اهواز «هنوز» با مرز هشدار فاصله دارد.

حلقه ی لاغری
به درد هرکاری میخورد جز لاغری، از تعیین حریم خصوصی شخص غلت زننده هنگام خواب تا مشخص کردن محدوده ی له شدگی متوفی پیش از حضور به موقع نیروهای پلیس! بیشترین کاربرد را در تغییر کاربری از انسان به اسکول جهت بالابردن نشاط عمومی در جامعه دارد. هر زنی یکی روی جهیزیه اش برای روز مبادا دارد اما در مراسم خطیر جهازبینون آن را پشت درز انباری صاحبخانه قایم میکند تا دخترخاله ی عمه ی مادرشوهرش درباره ی هیکل وی فکر بد نکند. کاربرد سیاسی ندارد، اصرار نکنید!

حلقه های عرفانی
معلمان ادبیات دانند!

پفک نمکی حلقه ای
کاربردی جهان شمول دارد. کاربرد سیاسی آن برای جلسات استیضاح است. فقط کافیست قبل از شروع جلسه وزیرِ مذکورِ مسئول زبان را داخل حلقه کرده و به همان شیوه سوالات را پاسخ دهد. نمایندگان نیز میتوانند جواب مورد نظر خود را طوری که منجر به رای اعتماد وی شود، استنباط کنند.
کاربرد اقتصادی آن به عنوان حلقه ی ازدواج است. این کاربری مزایای خوبی هم دارد:
۱) بیشتر از طلا نما دارد. انصافا طلایی توی چشم تر است یا نارنجی؟
۲) اگر حلقه در توالت اداره جاگذاشته شود، جایگزین مشابه به وفور یافت میشود.
۳) هنگام دعوای زوجین هم بهترین راه برای آرامش اعصاب به جای شکستن ظرف جهزیه که قیمت الانش با الان تفاوت دارد، خوردن همان حلقه است.
۴) بازار رقابتی بین عروس و خواهر شوهر را کاهش می دهد.
از طرفی این جایگزین مناسب کمک میکند دیگر هیچ زوج سخت کوشی به دلیل مشکل مالی از ادامه ی زندگی باز نماند!

درپایان به دلیل اوضاع اقتصادی حاضر توصیه می شود، یکی از حلقه های مذکور جهت سهولت امر ازدواج جایگزین حلقه ی طلای ازدواج شود. در کل همین که یک زوج حلقه (از هر نوعش) داشته باشد کافیست، فضولی اش به بقیه نیامده!

ثبت ديدگاه




عنوان