راهکارهایی برای ازدواج خلاقانه
زنده باد اصل غافلگیری!

راه راه: از آنجا که مدت‌هاست هیچ اتفاق تازه‌ای در فرایند تدارک و‌برگزاری عروسی‌ها رخ نمیدهد و اینروزها شاهد آن هستیم که عروس و داماد‌ها به هر دری میزنند تا خود و عروسی‌شان خاص باشد، در اینجا به ارائه‌ی چند راهکار برای رسیدن به مراسم ازدواجی به دور از کلیشه و خلاقانه میپردازیم:

۱.پاتختی پیش از موعد
اولین چیزی که در پروسه‌ی عروسی دیگر خیلی از مد افتاده این مراسم پاتختی‌ست! البته خودش نه‌، بلکه زمان برگزاری‌اش دیگر خیلی تکراری شده! انصافا این که بعد از عروسی اقوام عروس و دوماد تازه یادشان بیفتند کادو بدهند، آن هم قندان و ساعت دیواری و پارچ و لیوان خیلی لوس شده! شما میتوانید اولین اجرا کننده‌ی ایده‌ی جدید پاتختی قبل از عروسی را اجرا کنید! اینگونه که هنگام دعوت هر مهمان به او اطلاع میدهید که مراسم پاتختی‌ روز قبل از عروسی در خانه‌ی مادر عروس برگزار شده و آدرس تالار هم در انتهای مهمانی به حاضران اعلام خواهد شد! این ایده در راستای انجام یک کار خلاقانه و نیز شناسایی فامیل‌های واقعی بسیار موثر و‌کاربردی‌ست!

۲.مرزهای غافلگیری را به فارسی سخت دربنوردید!

اگر دقت کرده باشید دیگر روش‌هایی مانند فرود آمدن با بالن یا هواپیمای شخصی در وسط سالن یا عبور از میان آتش و آب و دود برای رسیدن به مهمانان حاضر در تالار اینروزها به شدت دم‌دستی شده اند و‌ همه مشتاق ورود خلاقانه‌تر عروس و‌ داماد هستند برای این منظور شما میتوانید از یک شعبده باز دعوت کنید تا مثل خرگوش شما را از کلاهش دربیاورد یا اینکه بگویید شما را در کیک عروسی‌تان جاسازی کنند، با این روش وسط عروسی وقتی مهمان‌ها مشغول پذیرایی از خود با کیک هستند ناگهان شما را داخل آن پیدا میکنند و‌ غافلگیر میشوند!

۳.شاباش و دیگر هیچ!
نمیتوان از قسمت مهیج و دیدنی شاباش دادن و‌ شاباش گرفتن در عروسی‌ها صرف نظر کرد اما با توجه به آمار بالای تلفات از جمله خفگی ناشی از ماندن زیر دست و‌پا به دلیل یورش به سمت اسکناس‌های کف سالن لازم است که در این رسم کهن نیز تجدید نظر شود. بنابراین به عنوان گزینه‌های جایگزین میتوانید برای مراسم عروسی خود یک مسابقه‌ی بیست‌سوالی طراحی کرده و سپس به برندگان جوایزی را بصورت شاباش تقدیم کنید و یا برای اینکه همه‌ی مهمانان لذت گرفتن شاباش را‌ تجربه کنند میتوانید بر سر همه سکه‌های دویست تومنی و پونصد تومنی بریزید، هر چند این روش هم ممکن است تلفاتی از ناحیه‌ی چش و‌چال داشته باشد اما در عوض یادگاری‌ست و به همه خوش میگذرد!

۴.شامی برای شام!
تا کی غذاهای همیشگی و‌ بدون خلاقیتِ زشک پلو و کوبیده و جوجه کباب و استیک و‌ بوقلمون شکم پر و دنده کباب و بره‌ی درسته‌ی بریان و قیمه‌نثار و ژله و‌کیک بستنی و نوشابه در بیست‌و‌چهار رنگ؟!! برای خاص بودن کافیست منوی غذایی جدیدی ترتیب دهید! منویی شامل پیتزا و فلافل و سالاد الویه و ‌ماکارونی و‌ کوکو و شامی کباب و یتیمچه و خاگینه و سبزی و نون‌سنگک و نوشابه شیشه‌ای و تخمه، با حضور افتخاری عروس و داماد در کنار مهمان‌ها و نه بر روی میزی جدا، تا همه به متفاوت و منحصر به‌فرد بودن شما پی ببرند!

۵.و در آخر باز هم غافلگیری!
شاید خودتان ندانید اما اینکه در پایان عروسی مهمان‌ها پشت سر ماشین عروس راه بیفتند و‌ بوق بزنند باعث خلق صحنه‌هایی میشود که شاهدان عینی از آن به عنوان تداعی کننده‌ی ماجرای حمله‌ی مغول یاد میکنند! بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در جهت کمک به کاهش رعب و وحشت در سطح شهر بعد از شام مجددا شعبده باز را خبر کنید تا این بار با خواندن اجی مجی لاترجی شما را غیب کند! با این کار هم مهمان‌ها دوباره طعم غافیگیری را میچشند و‌هم دیگر ردی از شما پیدا نخواهند کرد!
ضمنا از بابت پاتختی هم دیگر جای نگرانی نیست چون شما آن‌را قبل از عروسی برگزار کرده‌اید!

يك ديدگاه

  1. هادی محمدی ۱۳۹۷-۰۸-۰۶ در ۷:۳۳ ب٫ظ- پاسخ دادن

    سلام قشنگ بود
    نوآوری هم داشت

ثبت ديدگاه




عنوان