جستاری بر پدیده ی رونق اقتصادی و ارتباط آن با افزایش قیمت ها تا ۱۴۰۰
P.H.d خار و بار و اکونومیک بیزینس از دانشگاه هار هار

راه راه: پیشینیه ی بحث
از سال ۱۳۰۰ شمسی دانشمندان زیادی بودند و نظرات زیادی هم در رابطه ی رونق اقتصادی (Economical boom) و افزایش قیمتها داده اند ولی به اثبات نرسید. سال ها بعد، پروفسور روحانیتون با شعار «هرچه تدبیره مال من، هرچی امیده مال تو» بر سر کار آمد و گفت:«آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند.( اقتصاد kereii،۲۰۱۰)ایشان با نظریه ی “اصلا جای نگرانی نیست” به صورت تجربی رابطه ی رونق اقتصادی و افزایش قیمت ها ثابت کرد. شاهدان عینی گفته اند وی، دلار( Dollar) را گران کرد و قدرت خرید مردم و رونق اقتصادی را به صفر رساند، در همین حین بود که قیمت کالاها افزایش یافت. سپس دلار را کاهش داد تا مردم بتوانند حداقل ماهی یک دانه تخم مرغ با گوجه( Tomato)  میل کنند ولی قیمت ها تغییری نیافت . این جا بود که دوباره اقتصاد رونق یافت و مردم، دیگر احتیاجی به پول یارانه نداشتند.
این پروفسور بعدها با توجه به قانون “بزک نمیر بهار می آید، کمبزه با خیار می آید” وعده داد با برجام ( توافق با پنج کشور برای واگذار کردن صنعت هسته ای به صورت اقساط با چک مدت دار) رونق اقتصادی ایجاد می شود.(قانون مندنی، ص۴۰)

واژگان کلیدی: دولت،حمید فرخ نژاد یارانه نمیگیرد، رونق اقتصادی، گلابی برجام، امروز دلار چنده؟الان یا الان؟

نتیجه گیری: بدین ترتیب مردم خوشحال اند که تا ۱۴۰۰ با این رونق، دست و پنجه نرم می کنند. الان هرکسی که به بازار(Market) برود و از اجناس دیدن کند ولی نتواند چیزی بخرد، خریدار محسوب می شود و همین یعنی رونق اقتصادی. مثل افراد جویای کار که شاغل حساب می شوند. هدف از این مقاله این بود که رابطه ی رونق اقتصادی و افزایش قیمت ها(Prices) کشف شود که شد.

ثبت ديدگاه




عنوان