درباره اقدام برخی نمایندگان در تقدیر از عباس آخوندی
قدرشناس‌الدوله‌ها

تقدیر از آخوندی

راه راه: ۱۶۰ نماینده مجلس از عملکرد عباس آخوندی تقدیر و تشکر کردند.
گفتنی است علیرغم نظر مخالفان مبنی بر بی‌کفایتی وی، مثل این‌که این ۱۶۰ نماینده در مخالفت با آن مخالفان، به باکفایتی وی نظر داشتند وگرنه دلیلی دیگری ندارد کسی آن هم نماینده مجلس بخواهد بی خود و بی جهت و بدون هیچ دلیلی از یک وزیری که استعفا کرده تشکر و تقدیر کند. در همین راستا برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی‌است این نمایندگان احتمالا به خاطر موارد زیر از ایشان تقدیر و تشکر کرده اند:

ساخت مسکن اجتماعی: یکی از مهم‌ترین و درخشان‌ترین اقدامات و خدمات بی‌نظیر جناب عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید پروژه مسکن اجتماعی برای افراد بی‌بضاعت بود. البته اگرچه وی بعد از ۵ سال نتوانست این طرح را کلید بزند، اما از اثرات امیدبخش این طرح به اقشار آسیب‌پذیر نباید غافل بود.

جلوگیری از ساخت و ساز مسکن مهر: گفته می شود علت اصلی مخالفت عباس آخوندی با این طرح علیرغم نظر برخی مخالفان، اصلا و ابدا ربطی به بساز بفروشی وی یا برخی دوستان و آشنایان و یا کسی دیگر ندارد و ایشان به دلایلی اخلاقی چون مزخرف بودن و مثل قوطی کبریت بودن پروژه‌های مسکن‌ مهر، از رشد و گسترش آن جلوگیری کرد.

ثبت قرارداد کلان با شرکت بویینگ: اگرچه بویینگ دبه درآورد و به ریش طرف ایرانی خندید، اما به هر حال نفس حضور در شرکت برندی چون بویینگ برای یک مقام ایرانی اتفاق کوچکی نیست.

واگذاری کترینگ حمل و نقل ریلی به طرف‌های اتریشی: واگذاری کترینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اتریشی‌ها، موجی از شادی را در این صنعت اتریش پدید آورد. که احتمالا نمایندگان مجلس به نیابت از اتریشی‌ها از این اقدام انسان‌دوستانه جناب آخوندی تشکر کردند.

برخورد شایسته با اصحاب خبر: دور از انصاف است اگر بخواهیم بعد از جناب رئیس جمهور، کسی بجز عباس آخوندی را از مسئولین مثال بزنیم که توانسته باشد از سوی دولت در بوسیدن دهان منتقدین، پاسخگویی به اصحاب رسانه و میکروفن پرت‌کنی به اندازه ایشان تلاش از خود نشان داده باشد.

برخی گمانه زنی ها نیز حاکیست نفس تشکر یک نماینده مجلس از فردی مثل عباس آخوندی اصلا نیازی به موارد یاد شده و یا جایگاه اجتماعی-اقتصادی- ارتباطی وی ندارد و این ۱۶۰ نماینده مجلس، فقط بخاطر حق نون و نمک و شعور بالای سیاسی اقدام به تقدیر و تشکر از این عنصر بسیار شریف دولت نموده‌اند.
در پایان گفتنی است گمانه‌زنی‌های ضعیفی نیز حاکیست علت تشکر و تقدیر این نمایندگان نه خدمات درخشان وی، بلکه نفس استعفای ایشان از وزارت راه و شهرسازی بود. که البته با توجه به میزان ارادت این نمایندگان به شخص آخوندی بعید به نظر می‌رسد.

ثبت ديدگاه




عنوان