کی بود و کی نبود؟
گزارشی از ۱۱سپتانبر بعد از ۱۵ سال

گزارش ۲۸ صفحه ای حادثه یازدهم سپتامبرمنتشرشد
به گزارش خبرگزاری بزپرس، گزارش ۲۸ صفحه‏ ای کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره حادثه یازدهم سپتامبر بالاخره بعد از گذشت ۱۵سال و تعلل کنگره در انتشار آن به دلیل تهدید قطع نفت، روز گذشته ارائه شد.
در بخشی از این گزارش آمده است: “ضمن درود و تشکر و تقدیر و مرسی از عربستان سعودی بابت همه چیز، به نظر می رسد که حمله به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر توسط نیروهایی از مریخ برنامه ریزی و اجرا شده است و تاکید می شود که عربستان، قطر، القاعده و سایر عزیزانی که در بانکهای آمریکا سپرده های کلان دارند هیچ مسئولیت و دخالتی در این حمله نداشته، ندارند و نخواهند داشت”
در ادامه این گزارش آمده است:”وقتی می گوییم آل سعود نقشی در حمله تروریستی ۱۱سپتامبر نداشته است توقع دارید به نقش سازمان سیا و موساد در این فاجعه تروریستی بپردازیم؟” کمیته تحقیق می افزاید:” CHera Nemigiri Boy?”
رییس کمیته تحقیق کنگره آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار بزپرس درباره استراتژی کمیته برای مقابله با حمله کوسه وسط اقیانوس، تلویحاً به بالارفتن از درخت اشاره کرده و افزود:”مجبورم، می فهمی؟”
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: صدام به ایران حمله نکرده، آمریکا در ویتنام آدم نکشته، چنگیزخان مغول و آتیلا هم دو تن از مهربانترین و دل رحم ترین خادمان به بشریت بوده اند. این گزارش حاکی است اما ابراز امیدواری نکرده است.
گفتنی است در حملات یازدهم سپتامبر، دستکم ۳۰۰۰ نفر کشته شدند، ۱۵ نفر از ۱۹ هواپیماربایی که به برج‌های تجارت جهانی حمله کردند، دارای تابعیت عربستان سعودی بودند و آمریکا به همین بهانه به افغانستان! حمله کرد و هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشید.

ثبت ديدگاه




عنوان