در حقیقت روز دانشجو
آخجون نیکسون!

نیکسون

راه راه: تا چند سال پیش فکر میکردیم، روز دانشجو، روزی است که دانشجویان به ورود نیکسون، معاون اول رییس جمهور آن زمان آمریکا، به ایران اعتراض کردند و سه دانشجو در این اعتراض شهید شدند و این روز باید نماد استکبارستیزی یا حداقلش نماد مطالبه‌گری دانشجویان باشد.

اما آدم مراسماتی در بعضی از دانشگاهها می بیند که به نظر می رسد، ماجرای این روز اشتباه به گوش بعضی دوستان رسیده است. در ادامه به تصور بعضی دوستان از روز دانشجو می پردازیم:
۱٫به تصور دسته اول، هنگامی که نیکسون قصد آمدن به ایران را داشته است، دانشجویان از ماجرا مطلع شده و با خوشحالی برای آمریکا سینه‌چاک کرده‌اند که در این بین، سربازان خوشحالی دانشجویان را می بینند و به جمع دانشجویان می پیوندند.

اما در میان تیرهوایی زدن از روی خوشحالی، چند تیر زمینی می شود و سه نفر می میرند ؛ به همین دلیل، این گروه روز دانشجو را با دعوت از سخنرانانی که برای آمریکا سینه‌چاک می کنند، گرامی می دارند.
۲٫دسته دوم بر این اعتقادند که هنگامی که دانشجویان دانشگاه تهران برای جشن تولد مهدی شریعت رضوی در دانشگاه جمع شده بودند، نیروهای نظامی با شنیدن صدای ترقه‌هایی که برای جشن می زدند، به تصور شورش، وارد دانشگاه شدند که در این بین، سه نفر هم کشته می شوند؛ گروه دوم، با برگزاری جشن و دعوت از عموقناد، عموپورنگ، خاله شادونه و… این روز را گرامی می دارند.

يك ديدگاه

  1. safoora ۱۳۹۷-۰۹-۱۷ در ۱:۳۶ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عالی عالی..

ثبت ديدگاه




عنوان