اگر سفر به گرجستان زیارتی بود چه اتفاقی می‌افتاد؟
جیغ بنفش

راه راه: در روزهای اخیر همزمان با بازگشت قهرمانانه عزت خانوم به پاسپورت کشورمان، شاهد رفتار تحقیرآمیز مسئولان گرجستانی با زائران ایرانی هستیم. حتی گفته شده اموال منقول خریداری شده توسط هموطنانمان در مناطق زیارتی گرجستان ممکن است مصادره شوند. در همین رابطه جمعی از مشاهیر ایرانی واکنش تندی به ماجرا داشته‌اند:

سرکار خانم ملاوردی: من نمی‌دونم اینجا چه خبره، فقط اومدم بگم خواهشا اونجا آشغال نریزین. مرسی، اَه.

دکتر قشنگ کلام: متاسفانه این سفر نه تنها باعث خروج ارز از کشور در این شرایط وخیم اقتصادی میشه، بلکه باعث شده بنده نتونم پولهای جمع آوری شده برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب رو به دستشون برسونم.

حاج آقا کثیرالمریدیان: به جای رفتن به زیارت بهتر نبود جلوی هدررفت منابع انرژی بادی در بخش پتروشیمی گرفته بشه؟!

انجمن کلکسیون‌داران مازراتی در ایران: به جای خرجی که برای رفتن به گرجستان می‌کنید، به بچه‌های فقیری کمک کنید که هر روز غذایشان را از سطل آشغال جلوی خانه ما بر میدارند.

نمایندگی آمپول‌های «مرگ ترس نداره» و شیر خشک‌های 《فرزند کمتر، نون‌خور کمتر》 در ایران: #وطنم_پاره_تنم

دکتر پیروز اشکبوسیان: آیا می‌دانستید در سال‌های گذشته همواره خیانت گرجی‌ها باعث شکست ایرانیان از روسیه تزاری شده است؟ حالا هی برید گرجستان پولتون رو بریزین تو حلق گرجیا!

لطف الله، یک آتئیست: من راضی نیستم از بیت‌المال برای سفر اینا هزینه بشه، برا همینم به درگاه باری تعالی دعا میکنم نه تنها زیارتتون باطل بشه، بلکه نمازهاتون هم قبول نباشه و هیچ ثوابی بهتون نرسه.

ویژه برنامه بنگاه خبرپاشی بی بی چهل:

مستند از ایران تا تفلیس؛ بررسی آمار ایرانیان کشته شده در راه گرجستان از ابتدای دوران صفویه تا امروز، گفت و گو با صد و هشتاد کارشناس مذهبی، سیاسی و تاریخی.

نکته: البته چون این سفر برای زیارت نیست و احتمالا با مقاصد دیگه‌ای صورت میگیره، جمیع موارد بالا از «ابراز نگرانی» به «زدن سوت بلبلی» نزول پیدا کرده است.

ثبت ديدگاه




عنوان