توئیزر
شغل: رابطه با فامیل

راه راه:

توئیزر

شغل فرهنگی

۲۰ هزار شغل فرهنگی ایجاد می‏شود. روزنامه دولتی ایران در خبری نوشت: تفاهم‏نامه ایجاد ۲۰هزار شغل فرهنگی میان رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر فرهنگ و ارشاد و رییس صندوق توسعه ملی امضاء شد و به زودی کار ایجاد این ۲۰ هزار شغل فرهنگی آغاز خواهدشد. پیش از این تفاهم‏نامه‌‏هایی برای ایجاد یک میلیون و خُرده‏ای شغل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، آماری، پولی، بانکی، صنعتی، سنتی و غیره‌‏ای میان رؤسای سازمان‌ها و وزارتخانه‌‏ها منعقد شده بود که همگی آنها به علاوه این ۲۰هزار تا، ظرف مدت سه تا پنج روز، اجرایی خواهند شد، نهایتاً صد روز دیگه! بنابر همین گزارش، طی پنج سالی که از دولت تدبیر و امید گذشته است هرسال بیش از یک میلیون و چهارصد و شصت و شش هزار و دویست و سی و نُه و نیم شغل در کشور ایجاد شده که نسبت به همین مدت در دولت قبل، خیلی باحال بوده است.

 

 

افسوس خورد

۱۳۰ هزار دانش‌‏آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند. روزنامه ایران به نقل از معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی این دانش‌‏آموزان خبرداد و ابراز امیدواری کرد این وزارتخانه بتواند باقی دانش‏‌آموزان را نیز شناسایی و از خطر سوختن برهاند. در پی انتشار این خبر، سرپرست اداره بازبینی مدیریت گرمایشی معاونت گرم و سرد سازمان پژوهش‌های کاربردی آموزش و پرورش ایران ضمن ابراز تأسف از این خبر به خبرنگاران گفت: ما هم هر روز کُلی دانش‌‏آموز و دانشجو و اقشار دیگر را شناسایی می‏ کنیم، حالا بیاییم و جار بزنیم که ما اینها را شناسایی کردیم؟! این کار درستی نیست و مسائل درون دولت باید درون دولت بماند. وی در پایان افسوس خورد.

 

روابط فامیلی

مدارس غیردولتی با روابط فامیلی اداره می‏شود. این، عنوان گزارشی است که روزنامه دولتی ایران آن را منتشر کرده و در آن یادآور شده است. در این گزارش آمده: تنها جایی که در کشور به صورت فامیلی و با روابط خواهر – برادری اداره می‏شود همین مدارس غیردولتی است که پُرواضح است دولتی نیستند و ربطی به دولت ندارند و دولت اصلاً فامیل برنمی‏دارد. نویسنده این گزارش اذعان کرد که این دولت همانطور که فامیل برنمی‏دارد، فامیل را زمین هم نمی‏گذارد و بهتر است مردم یا هرکاندیدای آنطرفی که مسئول مدارس و آموزش و پرورش است خودش برود – یا بیاید – فکری به حال مدارس غیردولتی و روابط فامیلی داخل آنها بکند. این گزارش همچنین ضمن برشمردن معایب روابط فامیلی در مدارس غیردولتی، این روابط را موجب نرسیدن گازشهری به مدارس سیستان و بلوچستان دانست و از اینکه هنوز هم در برخی مدارس از وسایل گرمایشی نفتی و غیرایمن استفاده می‏شود ابراز نگرانی کرد. در پایان این گزارش از مسئولین خواسته شده است تا ۱۴۰۰ فکری به حال روابط فامیلی در مدارس غیردولتی کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان