رژیم چنج با بالش

جنبش سبز

راه راه: حالا درست است که جنبش سبز با مغز رفت تو زمین اما آثار جهانی و ملی از خود به جا گذاشت. اولین دستاورد این جنبش، حل معادله سی و پنج مجهولی ۱۳ بزرگتر از ۲۴ است، بود. شاد از خود بپرسید پس مجهولش کجاست؟ شاید هم نپرسید، اصلا به من چه! خلاصه قضیه از این قرار بود که ۱۳ میلیون کاغذ ریختن تو این صندوق، ۲۴ میلیون توی اون صندوق، اونوقت صندوقی که ۱۳ میلیون داشته با اختلاف قاطع آرا رییس جمهور بوده.

از دیگر دستاوردهای جنبش ذکر شده میتوان به کشف مکتب انسان سوزی به نام ماخوبیسم اشاره کرد. چکیده و عصاره آن هم این است که اگر نتیجه به نفع ما باشد درست است وگرنه تقلب شده حتی اگر قانونی هم باشد با زنوناوینی چیزی فیصله پیدا می‏کند. لازم به ذکر است که همین زنوناوین ساده پیشینه تاریخی زیادی داشته است.

دستاورد بسیار مهم این جنبش کشف چیزی به نام ساندیس بود. ساندیس به ترکیبی گفته می‏شود که رویش نوشته از اینجا باز کنید، ولی با وجود اینکه همه از آنجا باز می‌کنند هم جواب می‏دهد. علاوه بر جلادادن جگر، دل، بناگوش و زبان، حالت خاصی را در فرد ایجاد کرده که سر سیاه زمستان پامی‌شود می‌رود وسط خیابان و می‌زند جنبش را نفله می‌کند. خود جنبش اگر چهار تا از این ساندیس‌ها داشت، الان هفت هشت بار رژیم‌‏چنج کرده بود. مع‌‏الاسف این رژیم، تکنولوژی ساخت این ساندیس‏‌ها را به هیچکس نمی‏دهد!

دستاورد دیگر، ایجاد فضای گفتمانی و آزادی بیان، همچنین ایجاد فضایی برای به رسمیت شناختن حق اعتراض بود. مثلا تا قبل از این کسی فکرش را هم نمی‌کرد که می‌توان در اعتراض به نتیجه انتخابات، سطل آشغال آتش بزند یا لباس مردم را وسط خیابان از تنشان درآورد.

و مهم‌ترین دستاورد جنبش مذکور کشف موجوداتی صددرصد آریایی و وطن پرست جیز و آتیشی که برای چنج نظام و براندازی، عقل سلیم‌‏شان را به ما داده بودند و اقدامات مؤثری همچون روشن کردن چراغ ماشین در روز، پرکردن لوله‌ فاضلاب خانه‌ها، به برق زدن همزمان اتوها جهت فلج کردن رژیم انجام دادند. حتی زمان‌هایی که ما داشتیم “بفرمایید شام” نگاه می‏کردیم و دستور جدید صادر نمی‌کردیم، به صورت خودجوش از پتو و بالش برای براندازی استفاده می‏کردند.

ثبت ديدگاه




عنوان