تشریح مبانی کاربردی در در دیپلماسی های انبساطی و انقباضی
«در» در دیپلماسی

راه راه: «در» در روابط دیپلماسی جایگاه بسیار ویژه ای دارد و در موارد متعدد از در برای تامین منافع یک کشور برای روابط دیپلماتیک استفاده شده است.
به عنوان مثال نماینده یکی از کشور های مستعمره انگلیس در دادگاه لاهه مقابل در ایستاد و هر کسی که می خواست وارد جلسه شود دچار مشکل شد! بعد که قاضی به عملکرد او اعتراض کرد گفت شما به بسته شدن در دادگاهتان معترضید در حالی که سال هاست در کشور مرا بسته اید و این جملات تاثیر گذار سبب شد از آن پس انگلیس موظف شود که در آن کشور را باز کند. در این مقاله نحوه استفاده از در در روابط دیپلماتیک را شرح خواهیم داد.

در زدن
نشانه ادب و شخصیت دیپلمات است. حکم ارائه بیلیت اتوبوس برای دهه شصتیها را دارد. البته این خود اقسامی دارد. در زدن با مشت که نشان قدرت و تهدید نظامی است، در زدن سه ضرب رابطه دیپلماتیک عادی و معمول را معنی می کند؛ در زدن رگباری که نشانه عجله دیپلمات مذکور برای به نتیجه رساندن دیپماسی‌ست و در زدن ریتمیک که نشانه بی اهمیت بودن مذاکرات برای عضو مذاکره کننده می باشد.

باز کردن در
اولین نشانه از ورود شما به صحنه دیپلماسی است. اگر در را با دست باز کنید نشان از ورود دوستانه است؛ اگر با آرنج باز کنید یعنی دست شما پر است و آماده چالش با رقیب هستید و اگر در را با لگد باز کنید یعنی گزینه نظامی روی میز است.

خیره شدن به در
در طول دیپلماسیدن کشور مقابل با خیره شدن به در می توانید حس اتلاف وقت را القا کنید و سبب شوید دیپلمات مذکور استرس بگیرد و از موضع ضعف برخورد کند.

اشاره به در
در حین صحبت کردن با اشاره کردن به در می توانید پیام های پنهان زیادی داشته باشد. اشاره با انگشت سبابه یعنی نشان دادن در خروج به کشور مقابل. اشاره با کف دست یعنی تاکید بر لزوم باز بودن در های واردات و صادرات. اشاره با شست یعنی لذت بردن از رفت و آمد توریستی فی ما بین دو کشور و اشاره با چهار انگشت یعنی استقلال سرور پرسپولیسه و معنای دیپلماتیک خاصی ندارد.

خروج و بستن در
اگر مذاکرات مثبت بود با همتای خود دست داده به آرامی در را ببندید. اگر مذاکرات به جلسه بعد موکول شد خارج شوید و در را باز بگذارید. اما اگر با وجود چند بار چانه زنی، فشار ایمیلی و حتی پرتاب خودکار باز هم طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود بدانید که این ها دیگر آدم بشو نیستند! بین صحبت هایشان بلند شوید و پس از خروج در را محکم بکوبید و دیگر پشت سرتان را هم نگاه نکنید!

ثبت ديدگاه




عنوان