تبعیض جنسیتی در ایران، این بار در حق ورزشکاران
پرچم گنده تر نبود؟

از همان روزی که اعلام شد رژیم قرار است در کنار آقایان، تعدادی از بانوان را هم به مسابقات المپیک ریو اعزام کند، بعضی گول خوردند و فکر کردند که رژیم دست از عقاید قبلی خود برداشته است و می خواهد به حقوق زن های همیشه مظلوم ایرانی احترام بگذارد. البته ما چون با گول های باکیفیت تر ته بندی کرده بودیم، از همان اول گول این ها را نخوردیم. با تمام این اوصاف، از همان روز آغاز المپیک گند این قضیه در آمد و در سرتاسر مسابقات، شاهد صحنه های دردناک از ظلم آشکار در حق زنان این مملکت بودیم که تنها چند نمونه از آن به اطلاع شما می رسد:
۱-  پرچم گنده تر نبود؟!!؟
در افتتاحیه مسابقات المپیک و در مراسم رژه کاروان، با کمال تعجب مشاهده کردیم که یک پرچم به این گندگی دست زهرا نعمتی داده اند و ورزشکاران مرد، هر کدام یک پرچم فسقلی دستشان است و تکان تکان می دهند. البته رسانه های وابسته رژیم ادعا کردند که پرچم داری کاروان ایران برای زنان یک افتخار است اما الکی می گویند و مطمئنا گول هایشان اضافی کرده و می خواهند به خورد ما بدهند.
۲-  لباس بیشتر ندارید؟!
در حالی که کشتی گیران مرد ما، تنها و تنها یک دوبنده پوشیده بودند، دخترمظلوم ایران زمین،کیمیا علیزاده، مجبور بود با کلی لباس در برابر رقبا مبارزه کند. حتی وی توسط مسئولان رژیم مجبور به پوشیدن یک کلاه و بستن کمربند هم شده بود در صورتی که مثلا سعید عبدولی اصلا کلاه و کمربند نداشت. همه این ها را شاید بشود تحمل کرد، اما ظلم اصلی این جا بود که کشتی گیران مرد حق انتخاب رنگ داشتند. مثلا می توانستند دوبنده آبی، یا قرمز و یا به رنگ پرچم بپوشند، اما کیمیا علیزاده فقط می توانست لباس سفید بپوشد که این همان نماد این است که دختر، اول و آخرش باید لباس عروس بپوشه و دختر رو چه به ورزش!؟!
۳-  می خوایید همینو هم ندید؟!
برخورد یکسان با مدال آوران و افتخار آفرینان، کوچکترین توقع ما زنان بود، که آن هم اتفاق نیفتاد. به عبارت دقیق تر، مردان مدال آور کاروان ایران، به جز دریافت پاداش نقدی، از خدمت سربازی نیز معاف می شوند. اما تنها پاداش کیمیا علیزاده، دریافت پاداش نقدی است و خبری از معافیت سربازی نیست. البته مسئولین بهانه می آورند که زنان اصلا سربازی نمی روند که معاف شوند ولی خب کاملا مشخص است که بهانه جویی می کنند و می توانستند یک پاداش جایگزین در نظر بگیرند. مثلا مدت زمان بارداری زنان مدال آور را از ۹ ماه به ۳ ماه کاهش دهند.

به هر حال از شما مردم درخواست می کنیم که کاملا مراقب رفتار و گفتار مسئولین باشید چرا که آن ها یک انبار پر از گول های خاک خورده و تاریخ گذشته دارند و مترصد فرصت هستند که آب شان کنند؛ اگر هم نتوانستید جلوی خودتان را بگیرید به خود ما مراجعه کنید؛ یک بار گول تازه و مقوی، همین امروز از خارج وارد کرده ایم که اگه شما بپسندید، ارزون ترم حساب می کنیم واستون!

يك ديدگاه

  1. اينجانب ۱۳۹۵-۰۶-۰۸ در ۱۰:۴۵ ق٫ظ- پاسخ دادن

    گاهی شورشو در میارید. طوری که من انقلابی هم بهم بر میخوره
    درسته یه عده نشستن چشم گرد کردن و به چیزای مسخره ای درباره بانوان گیر میدن ولی شما هم باید حواستون باشه تو شوخیا توهین نکنید
    مثلا یعنی چی بارداری از ۹ماه بشه ۳ ماه
    بارداری که یه چیزه طبیعیه و تو همه موجودات و همه جوامع انسانی هست را میذارید مقابل سربازی، خب به شخصیت زن توهین میکنید، خیلیا دارن مرتکب همین اشتباه میشن و نتیجه میشه خودداری دختران از ازدواج برای جلوگیری از همین توهینها، پسرها هم سر قضایای دیگه ای مثل گیر عشق نیفتادن و زن ذلیل نشدن قید ازدواج رو میزنن، نتیجه میشه وضع موجود که همگان مشاهده می فرمایید

ثبت ديدگاه




عنوان