سفر با قطارهاي رجاء و پذيرايي از نوع ZMKh
یه وقت دلتون نخواد!

راه راه: محرم امسال برای شرکت در مراسم عزاداری رفتیم زنجان. دلتون نخواد، زرنگی کردیم و با قطار رفتیم تا گرفتار ترافیک جاده وغیره نشیم. زرنگی از این بابت که یک ماه جلوتر بلیط خریدیم وگرنه با دو سرویس قطار روزانه، اونم توی ایامی که میلیون ها عزادار امام حسین(ع) برای شرکت در مراسم حسینیه اعظم زنجان به این شهر سفر می کنن، حتی نمی تونستیم دنبال قطار بدویم چه برسه که سوار بشیم! اسم قطار “ارم” بود(توضیح: اسم برای قطار خیلی مهمه، حتی قیمت بلیط با اسم قطار تعیین میشه!) جاگیر که شدیم، متوجه شدیم برای درک بهتر شرایط صحرای کربلا، مسئولین، تنها آیتم لیست خدمات و پذیرایی، یعنی آب رو از لیست حذف کردن و به جاش هزینه “خدمات ایستگاهی” رو که روی بلیط بود، اضافه کردن. آبخوری های خود قطار هم در راستای همین سیاست فرهنگی-آموزشی آب نداشتن و وقتی آب ندارن برای چی باید لیوان داشته باشن؟!
۱۴۱۲۰۳۰_۵۳۹

دفعه پیش که سوارقطار شدم بلیطش حدود بیست درصد گرون شده بود و علتش رو بعد از اینکه مهماندار خانوم، جلوی در قطار بهم خوشامد گفت، متوجه شدم. ایندفعه اون مهموندارها رفته بودن مرخصی دائم و به جاش آقایون اومده بودن ولی قیمت بلیط چون مرخصی نداشت، نرفته بود و همون جای قبلی مونده بود. مهماندارهای آقا هم که خیلی خوش اخلاق و خوش برخورد بودن تمام هم و غمشون رو گذاشته بودن برای فروش کافی و کوکی و چیپس به مسافرای عزیز! دلتون نخواد، تاجایی که هر چند دقیقه یکبار با چرخ دستی از وسط مسافرا رد می شدن و با صدای بلند اجناس داخل چرخ دستی رو تبلیغ می کردن و اجازه نمی دادن خواب و خمودگی بر مسافران مستولی بشه! (همین جا پیشنهاد می شه درصدی از حقوق این عزیزان رو برای مراجعه به پزشک اعصاب کنار بزارن) و وای بر مسافری که از مهماندار سوالی می کرد یا چیزی می خواست!

androidonlinenewsimage-aspx

از خوش شانسی من، فقط یکی از سه توالت قطار سالم بود و آب داشت، لذا مسافر صندلی روبرویی تا پایان سفر توی صف توالت موند و من راحت پاهامو دراز کردم و فهمیدم که علت حذف بیسکویت و آب، قیمت کم اونا نبوده بلکه پیشگیری از نیاز مسافران به دستشویی بوده! یکی از مسافرا هم که داشت پای شکایت نامه امضاء جمع می کرد، دلتون نخواد، حرفای کلفت و متلک های به روزی از رییس قطار شنید. باتوجه به همه این نکات مثبت که گفتم، می خواستم به وزیر راه و ترابری پیشنهاد کنم قبل از واگذاری کامل پیمانکاری پذیرایی در قطارها به شرکت خارجی، دستور بدن اقدامات لازم برای دریافت استاندارد “ضایع ترین مشتری مداری در خدمات(ZMKh) برای قطارهای رجاء، انجام بشه. شما هم اگر خواستین سوار قطار بشین، ۵۰۰تومن بدین به بقال محل و یک بطری آب برای توشه راه بخرین! حالا ۲۰هزارتومن دادین بلیط، ۵۰۰ تومن هم روش…

ثبت ديدگاه




عنوان