واکنشها به این اتفاق را بخوانید
خبر فوری/ سفارت ایران در آمریکا تسخیر شد

راه راه: سفارت ایران در آمریکا به تسخیر جوانان آمریکایی درآمد. این جوانان که از برد ۶ بر ۲ تیم فوتبال ساحلی ایران مقالب تیم آمریکا ناراضی بودند شب گذشته با حمله به سفارت ایران در واشنگتن، آنجا را اشغال کردند. تصویر یک جوان آمریکایی در حالی که عکس حمید استیلی را پاره کرده و فریاد میزد دو تای ۹۸ اولین تصویری بود که سی ان ان از این اتفاق مخابره کرد.
با ورود جوانان آمریکایی به سفارت ایران و کشف اقلام جاسوسی مانند کاغذ های لوله شده ی جهت دید زدن و لوله های خودکار بیک که هر کدام یک عدس برای پرتاب کردن در آن جا میشد، رسما تسخیر لانه جاسوسی ایران اعلام شد .
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با اینکه دیروقت بود اما ابراز نگرانی کرده و از همه خواست خویشتندار باشند.
اما در داخل ایران نیز با شروع صبح واکنشها آغاز شد. روزنامه شرق در مطلبی با عنوان خشونت خشونت می آورد، این اقدام آمریکاییها را نتیجه خشونت ایران دانست و به آن حق داد. مجله مهرنامه در حالی که تیتر روی جلد خود را به عبارت “صبر ارباب سر آمد” اختصاص داده بود از طرفهای ایرانی خواست کاری نکنند که آمریکاییها بیش از این عصبانی شده و با کفش روی فرشهای نفیس موجود در سفارتخانه بروند.
ابراهیم اصغر زاده اعلام کرد برای منافع کشورم(دقیقا نگفت کدوم) حاضرم عذر خواهی کنم. عباس عبدی نیز ضمن اظهار پشیمانی به دوستان خود نیز توصیه کرد فقط پشیمان باشند فعلا، مهم نیست قضیه چی باشد.
کواکبیان نماینده ی مجلس ایران در توییتی اعلام کرد: ” در فصل خزان سفارت ایران خزان شد” وی همچنین سعی داشت به کسانی که زنبیلشان را یک جا میگذارند و خودشان جای دیگر هستند هم اشاره کند ولی کاراکتر توییتر اجازه نداد.
اصغر فرهادی از کارگردانان اسکار دار ایرانی که بسیار قدر دان است، ضمن محکومیت این جاسوسی خبر از از ساخت فیلم جدیدش با عنوان.
همچنین عده ای جوان کافه نشین که امید های جان کری بودند،با شیرین نکردن قهوه خود، در محکومیت وجود لانه جاسوسی ایران با آمریکا هم دردی کردند.
ان جی او “زنان بعد از اوین” نیز در حالی که سیاه پوشیده بودند با حضور در منزل فائزه هاشمی به بسته های پاستیلشان دست نزدند و این جنایت را محکوم کردند و به بررسی نقش ساندویچ فروشی های اطراف سفارت ایران در جاسوسی علیه آمریکا پرداختند.

ثبت ديدگاه




عنوان