چگونه علت نمرات ضعیف خود را به خانواده‎ی‎ خود توضیح دهید!
دوران دانشجویی و غنیمت شمردن فرصت

راه راه:همانطور که می‎دانید حدود یک ماه دیگر امتحانات پایان ترم شروع شده و خانواده ها طبیعتاً انتظار دارند فرزندانشان نمره A++ از امتحاناتشان بگیرند. نه فقط خانواده‎ها که متاسفانه حتی اساتید هم از درک واقعیات این دوره و پیشرفت علم و تکنولوژی غافل هستند و از دانشجو توقع دارند تا کارهای مهم خود را رها کرده و وقت خود را صرف کارهای بیهوده ای مثل مطالعه منابع دروس و جزوه های خود کنند.
مثلا تصورش را بکنید دانشجویی به جای دنبال کردن سرنوشت قهرمان نقش سوم قسمت دویست و بیست چهار، از فصل هشتاد و سوم سریال معروف ۲۰۱۶ آمریکایی، نشسته و ریاضی یک مطالعه می‌کند و این گونه عمر خود را به بطالت تباه کند!

تصور کنید دانشجویی(خدای ناکرده) وقت ارزشمند خود را به جای آنکه صرف بررسی نکات فنی، تکنیکی و محتوایی فصل هفدهم معروفترین بازی سه بعدی دنیا بکند، صرف حل تمرین درس ریاضی مهندسی فلان استاد عقده‎ای دانشگاه کرده و این چنین دچار خسران شده، نیز از وظیفه دانشجویی خود که جامعه بر دوش او نهاده، شانه خالی نماید!

البته همه دانشجویان وظیفه شناس و مسئوولیت پذیر نیستند و متاسفانه بعضی از آنها به دلیل عزت نفس پایین و بعضاً اشکال در تربیت خانوادگی، در مقابل فشارها تسلیم درخواست نامشروع اساتید و خانواده‎ی خود شده، نه تنها از موارد بالا که حتی از آن مهم‎تر، شرکت در جلسات شبانه تا بامداد، نقد و بررسی مسائل کلان جامعه در سوپر گروپ های تلگرام، اینستاگرام (خدابیامرز فیس بوک و یا همان چت روم های قدیم) همراه با دوستان آشنا و غیرآشنا، دست از اینترنت و کار جمعی کشیده و با خیانت به آرمان‎های دانشجویی، به جای خدمت به جامعه وقت خود را به بطالت بگذراند.

همانطور که گفته شد دانشجویان عزیز (به استثنای گروه منحرف آخر) در این دوره وقت گرانبهای خود را به درستی و در جای درستی استفاده می کنند. البته از آنجایی که خانواده ها متاسفانه هنوز سنتی فکر می‎کنند و طبیعتاً دانشجویان نمونه و فعال فوق در دروس خود نمره مناسبی نمی‏گیرند باید علت پایین بودن نمره پایان ترم خود را برای خانواده شرح دهند. از همین روی توصیه‎های زیر برای دوستان ممکن است راهگشا باشد:

۱- یقیناً مهمترین علت ضعف شما در دروس دانشگاهی سیستم آموزشی است.
۲- دومین دلیل مهم سطح دانشگاه و اساتید است. یعنی اگه شما در دانشگاه شهرستان درس می‎خوانید بدانید فقط دانشگاههای تهران استاندارد است و اگر در تهران درس می‎خوانید بدانید که دانشگاههای خارج از کشور استاندارد می باشد.
۳- دشمنی استاد با شما و نادیده گرفتن توانایی های شما از دیگر دلایل پایین بودن نمرات شماست.
۴- عوض شدن نمره شما با نفر اول کلاس به دلیل بی مبالاتی استاد یا دستیار استاد. و در بعضی موارد (شبیه مورد ۳) خود استاد در این جابه‎جایی نقش دارد.
۵- اخلال در سامانه گلستان دانشجویان
۶- اخلال در سامانه گلستان اساتید

در صورتی که خانواده‎ ها از دلایل بالا قانع نشدند بدانید نه تنها شما که با عرض پوزش، خانواده شما هم دچار تربیت نادرست خانوادگی بوده و یا باید خانه خراب شوید با فرار از خانه(دوستان برای این کار سریال فرار از زندان توصیه می شود) یا البته آینده خود را (با ماندن در چنین خانه و خانواده‎ای)
به هر حال بیش از این فرصت برای مشاوره دوستان نمانده و تا امشب هم کارتن‎مان را طاق نزده اند و مجبور نشده ایم روی زمین بخوابیم برویم. تا بعد…

۲ Comments

  1. ساجده ۱۳۹۵-۰۹-۲۹ در ۵:۰۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    آفرین جالب بود

  2. dideban ۱۳۹۵-۰۹-۲۶ در ۲:۴۷ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خوب بود. البته مقدمه طولانی تر از بخش اصلی بود. هر چند مقدمه ی خوبی بود.

ثبت ديدگاه




عنوان