پیشنهادهایی برای حفظ شأن ایرباس
ناشتا سوار شوید!

راه راه:
از آنجایی که این ایرباس عزیز با این همه تشریفات و سلام و صلوات به تازگی وارد کشور شده اند و پس از چهل سال و با گذراندن دوران نقاهت! لطف کرده و آسمان ایران را برای پریدن انتخاب کرده اند و نه اسپانیا! شرط ادب این است که ما هم حرمت مهمان را بجا بیاوریم.
از این جهت به صورت خود جوش و به نمایندگی از طرف تمام مردم ایران بجز آقای نواب صفوی، چون خودشان نماینده مردم ایران هستند و صاحب نظر! ، اقدام به ارائه فیلترها و پیشنهاداتی برای حفظ شان و مقام این ایرباس دوست داشتنی می نماییم.

۱_ با توجه به اینکه ایرباس ما ناز دارد و راضی به پرواز در هر جایی نمیشود، تا مدت چندین سال و برای آب بندی!، فقط در مسیر تهران_کرج و بالعکس پرواز کند. به اینصورت که مسافران را تا آخر باند که نزدیک های تهرانسر و کیلومتر ۶ جاده مخصوص می باشد برساند و آنجا مسافران پیاده شده و با اتوبوس بقیه مسیر را تا کرج بروند. لازم است در طول مسیر، مسافران بصورت گروهی شعر: “ایرباس ما ناز داره میل به پرواز داره” را بخوانند تا این پرنده نوپا حال بکند.

۲_ هر مسافری در شان این پرنده با ملاحت نیست! باید برای ایشان مسافر پروازی بیاوریم! یعنی برنامه ریزی شود که یکسری مسافر با کلاس از خارج از کشور وارد شود. در صورت اصرار استفاده از دو سه نفر مسافر ایرانی که الزاما باید تستهای ویژه با کلاسی را گذرانده باشد هم بلا اشکال است.

۳_ مسافران باید ناشتا باشند! چه معنی دارد مسافر بیاید داخل هواپیما و بخواهد برود سرویس بهداشتی زیبا و نوی آن را آلوده کند. آخر این درست است که این پرنده عاشق شما را در قلبش جای بدهد و شما بروید گوشه قلبش خرابکاری بکنید؟ بدتر از آن تهوع است. چه کسی دلش می آید این پروانه نحیف را به تهوع بکشد. مسافران حداقل باید سه روز ناشتا باشند. پذیرایی بین پرواز را هم که اصلن حرفش را نزنید. والا با این نان هایشان!

۴_ هر مسافر باید یک معرفی نامه معتبر از طرف دو معرف خلبان، با سابقه حداقل ۱۰ سال پرواز بین المللی و ۲۰ سال پرواز داخلی داشته باشد.

۵_مسافران نباید با بارهای حجیم و سنگین قلب این گنجشکک معصوم را بیازارند. ورود بار ممنوع است. مگر در حد چند گرم زعفران، طلا و از این دست.

۶_با توجه به اینکه صندلی ها نو هستند و هر پشتی لایق تکیه زدن به آنها نیست و متاسفانه هنوز روشی برای ارزیابی و غربال پشتهای لایق هم اختراع نشده است، پس، هیچکس حق نشستن ندارد حتی خلبان و شما دوست عزیز!
_من
_نه اون کت سرمه ای پشت سری!
_من
_ای بابا همونی که تقلید صدا میکرد
_اها اها حله!

۷_ اصلن چه کسی گفته است این هواپیما باید پرواز کند؟؟ این که وسیله نقلیه نیست! این یک اثر هنری است، گل است، بلبل است، روح است، ریحان است، باید در وصف او شعر سرود. درست است که پرنده است ولی همه پرنده ها که پرواز نمیکنند، شما همین طاووس را ببین! حالا لطفا با مرغ و پنگوئن کاری نداشته باشید. بنظر ما ببرند این را بگذارند در موزه و هرکسی بلیط پروازش را خرید بیاید و از آن بازدید کند، که مبادا ترک بردارد، چینی نازک تنهایی اش.

۲ Comments

  1. مصطفی ۱۳۹۵-۱۰-۲۷ در ۲:۱۱ ب٫ظ- پاسخ دادن

    عالی بود……..احسنت

  2. m-17 ۱۳۹۵-۱۰-۲۶ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ- پاسخ دادن

    جالب بود، مخصوصا عبارت انتهایی

ثبت ديدگاه




عنوان