بررسی علل برون رفت دختران از کشور
لی مین هو=دیوان حافظ

راه راه:
ما خیلی دلمان میخواهد یک بار از نزدیک این “لی مین هو” هنرپیشه کره ای را ببینیم. قضیه از این قرار است که از چند سال پیش تا حالا یک تب یادگیری زبان کره ای، مخصوصا بین خانم ها راه افتاده. ما خودمان یکبار از یک خانمی انگیزه اش را از یادگیری این زبان پرسیدیم؛ اول فکر می کردیم حتما برای ادامه تحصیل یا کار این زبان را یاد میگیرد اما در کمال ناباوری به ما گفت: من خیلی لی مین هو را دوست دارم و عاشقش شدم. برای همین زبان کره ای را یاد میگیرم تا زبان یار را بدون زیرنویس متوجه شوم!

شما یادتان نمی آید؛ خودم هم فراموش کردم. یک زمانی از یک دانشجوی زبان فارسی پرسیدند چه انگیزه ای باعث شد شما زبان فارسی یاد بگیرید؟ او گفت: من بعد از خواندن ترجمه اشعار حافظ عاشق جهان بینی این شاعر شدم و دوست داشتم اشعار او را به زبان اصلی بخوانم.

خب شما اگر الان یک شیش پنج تا سی تا کنید متوجه می شوید که در حال حاضر یک جوانک چشم عسلی به نام لی مین هو؛ برای کُره ای ها نقش دیوان حافظ را بازی می کند. و کار فرهنگی یعنی همین.
البته ما هم بیکار ننشسته ایم و برای از بین بردن این مشکل پیشنهادهای زیر را ارائه می کنیم:

۱- به دولت پیشنهاد بدهیم تا یارانه تمام کسانی که کُره ای یاد می گیرند را قطع کند. اینطوری هم باری از دوش دولت برداشته می شود و هم آن افراد نه تنها کره ای را فراموش میکنند بلکه عاشق زبان فارسی می شوند.

۲- بدهیم عکس نویسنده این متن را در تمام کره جنوبی پخش کنند. مسلما مردم کره با دیدن بنده‌ی کمترین؛ از خود بی خود شده و علاقه مند به یادگیری زبان فارسی می شوند. با این روش با کره‌ای ها در جذب جوانان سر به سر می شویم.

۳- از رایزنان فرهنگی بخواهیم تا به لی مین هو به عنوان کادوی فرهنگی و با هدف بهبود روابط بین دو کشور یک پراید نوک مدادی هدیه دهند. سوار شدن همانا و جان به جان آفرین تسلیم کردن همانا. اینطوری مشکل هم خود به خود حل می شود.

۴- لی مین هو را دعوت کنیم ایران؛ وقتی وارد فرودگاه شد از راننده تاکسی‌ای که او را به هتل می رساند بخواهیم تا تحلیلات خود را درباره برکناری رئیس جمهور کره به لی مین هو ارائه کند؛ در هتل هم برای لی مین هو آهنگ های امیر تتلو را پخش کنیم و مجبورش کنیم آخر هر آهنگ بغ بغو کند. در آخر او را به یک رستوران بین جاده ای بُرده و گوشت خر به خوردش دهیم. مطمئن باشید با این کارها وی عطای کار فرهنگی را به لقایش خواهد بخشید و کاربران ایرانی را بلاک خواهد کرد و ما دیگر با مشکل برون رفت دختر از کشورمان به خاطر لی مین هو مواجه نیستیم.

در پایان شاید از من بپرسید که تو خودت چرا کُره ای یاد گرفتی؟ در پاسخ لازم است یادآوری کنم که من به خاطر لی مین هو کره ای یاد نگرفتم بلکه به خاطر سوسانو یاد گرفتم!

۱۲ Comments

  1. مبینا ۱۴۰۰-۰۲-۲۶ در ۹:۴۰ ق٫ظ- پاسخ دادن

    به تو چه ربطی داره کی میخواد کره ای یاد بگیره انقد بد از لی مینهو ننویس
    راستی تو بخاطر سوسانو کره ای یاد گرفتی باید بگم اون ازدواج کرده
    به توهم هیچ ربطی نداره
    افتاد

  2. علی ۱۳۹۹-۱۲-۱۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ- پاسخ دادن

    اصلا لی مین هو کیه که با شعار بزرگ ایران مقایسه شه

  3. هان هیو جو ۱۳۹۹-۱۲-۰۵ در ۳:۳۷ ب٫ظ- پاسخ دادن

    به شما ربطی نداره آقای محترم توی کار مردم لطفا فوضولی نکنید
    من خودم به شخصه یک دختر هستم و من هم لی مین هو و دوست دارم و عکس هاشون و نگاه میکنم
    اگر هم خواستین که شوخی کنید این طرز شوخی کردن اصلا درست نیست

  4. LeeMinHoo ۱۳۹۹-۱۱-۲۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ- پاسخ دادن

    😤😤😤😤😠😠😠😠😠چرا انقدر به لی مین هو گیر می دیدید مگه چیکارتون کرده 😤😤😤🤕🤕

  5. هان هه جو ۱۳۹۹-۱۱-۱۳ در ۴:۱۰ ب٫ظ- پاسخ دادن

    سلام
    شما اول فکر کن که چی میخوای بگی بعد تایپ کن و بفرست تا همه بخوننش
    اولن که باید بگم فقط دخترا نیستند که
    آقای مین هو رو دوست دارن بلکه پسر هایی هم هستن که دوستشون دارن
    بعدشم شما مشکلی داری که دخترا لی مین هو دوست دارن اصلا به شما چه ربطی داره تو کاره مردم داخلت میکنی بعدشم شما فکر میکنی بری کره هان هه جین یا همون سوسانو شما باهاتون ازدواج میکنه که تازه هم ازدواج کرده و بچه هم داره؟؟؟
    آقای محترم خجالت بکش حداقل لی مین هو از بیشتر مرد های ایرانی هزاران برابر بهتره یعنی نه که بهتر اما مثل بعضی از پسر های ایرانی نیست اون خیلی مهربون هست حتی حدود ۷ الا ۸ عمور خیریه با پول او میچرخه
    یکم واظب حرف زدن تون باشید.
    (شهرزاد)

  6. شهرزاد ۱۳۹۹-۱۱-۱۱ در ۲:۵۸ ب٫ظ- پاسخ دادن

    شما اول فکر کن که چی میخوای بگی بعد بنویس درسته خیلی از دخترا لی مین هو رو دوست دارن ولی پسرایی هم هستن که لی مین هو رو دوست دارن چون کلا آدم دوست داشتنی هستن و منم بیشتر برای اخلاق و مهربونی اش دوستش دارم و شما پسرا خیلی دختر باز هستین و بعدشم فکر می کنید اگه برید کره هان هه جین یا همون سوسانو شما با شما ازدواج میکنه و دیوونه شما میشه اما من باید بگم حتی مادر تسو یا جیلی زن موهیول هم با شما ازدواج نمیکنه آقای محترم و میخوام که دیگه از این مقاله های مزخرف تحویل مردم ندین
    هم سال شما ها هستن که مردم گول میزنن

  7. ... ۱۳۹۹-۰۹-۲۵ در ۶:۱۵ ب٫ظ- پاسخ دادن

    بهتره شما نظرات خودت رو برای خودت نگه داری دوست عزیز
    اگه امثال شما در ایران زندگی نمیکردند قطعا ما جهان سومی نبودیم

  8. امینی ۱۳۹۹-۰۲-۱۵ در ۶:۰۷ ق٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی جالب بود مخصوصا پراید نوک مدادی😂مردم از خنده

  9. ..... ۱۳۹۸-۱۱-۳۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ- پاسخ دادن

    اول آدم باید به علایق دیگران احترام بزاره دوم خیلی خوبه که آدم به هر دلیلی حالا چه مضخرف چه علمی زبان کشور دیگه ای رو یاد بگیره سوم لی مین هو خودش از طرف دولت سفیر زبان کره ای در جهان. چهارم ما هم اگه چهار تا بازیگر خواننده یا شاعر خوب داشتیم تا معنی شعراشون خوب باشه یا بازیگریشون تو دنیا یه چیزی باشه یا معنی آهنگ خواننده هامون خوب باشه فارسی هم تو دنیا فراگیر میشد

  10. مین هی ۱۳۹۷-۰۸-۱۲ در ۴:۱۱ ب٫ظ- پاسخ دادن

    لطفا به علایق دیگران احترام بزارین شاید یکی از دلایل یاد گرفتن زبونشون این باشه ولی همش این نیست لی مین هو کسیه که همه دوسش دارن حتی کسایی که به کره علاقه ندارن

  11. افشار ۱۳۹۵-۱۰-۲۸ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ- پاسخ دادن

    وای چقدر خوب بود آقای اسدی ، خصوصا ضربه آخرش 🙂 ، درود بر شما

  12. محمد دلدار ۱۳۹۵-۱۰-۲۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ- پاسخ دادن

    آفرین خوب بود به خصوص آخرش رو خیلی خوب امودی

ثبت ديدگاه




عنوان