اگر در ایران هم یک ترامپ داشته باشیم
ترامپ تهدیدی برای قوانین ایران

راه راه: با وجود تمام تظاهرات و سطل آشغال آتش زدنها بالأخره ترامپ رئیس‌جمهور قانونی امریکا شد. از همان ابتدا به مانند قانون ندیده‌ها، شروع به ایجاد و لغو قانون‌های مختلف کرد، که همین عمل می‌تواند الگو و روش مناسبی برای دیگر روسای جمهور باشد.
حالا فرض کنید هم چین فردی در ایران، تصدی امور را (خدا به دور کند) به دست گیرد، سرنوشت قوانین چه خواهد شد! برای جلوگیری از غافلگیری و اصل آماده بودن در برابر خطرات، تعدادی از لوایح ممکنه را باهم مرور می‌کنیم.

اولین قانونی که ترامپ ایرانی (از اینجا به بعد ترامپریایی) ممکن است تصویب کند، قانون صد روزه در همه ادارات هست، به موجب این قانون کلیه دستورات و عملیات های عمرانی در حد فاصل صد روز انجام می‌شود، اما اگر در حد فاصل ۱۰۰ روز اداره مورد نظر موفق نشد، کارمندان و مدیران به جزیره موریس تبعید می‌شوند.

قانون دوم در مورد حقوق شهروندی هست که بالاجبار در همه پایه‌های تحصیلی کتابی تحت عنوان “حقوق شهروندی چیست و چگونه؟ ” تدریس شود، اگر خدای نکرده و زبانم لال کسی مردود شد، توسط مأموران مخصوص ترامپریایی مورد اعمال خشونت‌آمیز از نوع تعلیق ویزا قرار می‌گیرد.

دیگر هر چه باشد اقتصاد از اولویت‌های جامعه هست و چه بهتر جزو اولین قوانین باشد، پس قانون “هر سال ۷۰۰ هزار شغل” را تصویب می‌کند که امکان دارد در برخی موارد افراد شغل مورد نظر را قبول نکند که با صبر بسیار درون پاچه‌شان فرومی‌کنیم.

از هر چه بگذریم، سخن دانشجو خوش تر هست، پس برای این نیمرو خوران قانون ۹٫۵ به ده را تصویب می‌کند که بر اساس آن به طور سیستماتیک نمرات ۹٫۵ به ده ارتقا یابد تا این قشر ذلیل از پاچه خواری اساتید رها یابند.

در مورد بحث شیرین محیط‌زیست، ابتدا قانون سفر کارمندان به مراکش را امضا می‌کند زیرا به باور بسیاری از افراد این سفر در کاهش آلودگی سهم بسزایی دارد. سپس حیوان ملی ایران را به گوساله تغییر می‌دهد تا بعد از آن “شعار گوساله فحش نیست” طنین‌انداز شود.

برای سیاست خارجی نمی‌توان کار به خصوصی کرد و امور را به دست دیگران می‌سپارد. اما در بحث دفاعی تمام سیستم های موشکی را لغو کرده و کارخانه ساخت موشک کاغذی را راه‌اندازی می‌کند.
هر چه بگوییم نمی‌توان این ترامپریایی را پیش‌بینی کرد و بهتر هست عزیزان خود را برای هم چین موجودی آماده کنند.

ثبت ديدگاه




عنوان