شرط اساسی برای افاضه ی عنوان مرد به جنس مذکر
یک برهان مردانه ی فلسفی

راه راه: فلاسفه در باب اینکه چرا باید در روز مرد جوراب و عرقگیر هدیه داد، براهین متعددی تقریر فرموده اند. اما ساده ترین برهان، برهان مقابله است. در این برهان کادویی که برای روز زن مقبول است را در مقابل مردان قرار داده و واکنش آنها را میسنجیم:

گل:دم دست ترین، رمانتیک ترین و کهن ترین هدیه برای خانم هاست. (چه یک شاخه! چه یک دسته! چه از گلفروشی با کلاس تهران تهیه شده باشد! یا از وسط میدان معروف شهر چیده شده باشد همراه با دوی استقامت). خانمها از این هدیه، پیامهای محبت آمیز فراوانی را دریافت خواهند کرد. اما همین هدیه حتی اگر یک دسته رز هلندی باشد یا لیلیوم و ارکیده برای آقایان ارزشی برابر با یک دسته علوفه دارد، بصورتی که خربزه مشهدی یا هندوانه را به گل ترجیح میدهند.

ابزار و لوازم کار: با توجه به تنوع کار خانمها درخانه این هدیه دامنه ی انتخاب وسیعی دارد. حتی گوشتکوب برقی و تابه ای چدنی هم برای خانوم خانه سیگنالهای محبت آمیزی ارسال میکند. اما ابزار کار آقایان در منزل، هرچه کمتر، بهتر! چرا که عمر مفید دیگر لوازم خانه(جارو برقی، ماشین لباسشویی، تلوزیون و… ) بیشتر خواهد شد. گذشته از این یک خانم نمیتواند فرق فازمتر و آچار آلن را تشخیص بدهد. نکته ی بعدی اینکه واقعا هدیه ای مثل اره، چکش یا آچارشلاقی را به هیچ عنوان نمیتوان با عشق تقدیم کرد.

لوازم آرایش: یکی از بهترین و متنوع ترین و خیلی ترینهای دیگر، خرید لوازم آرایش برای خانوم هاست. اما انصافا مردی که نحوه ی استفاده ی ریمل و رژ لب را بداند و مصرف کند، اصولا روز مرد برایش موضوعیت نداشته و حیف پول که خرج چنین موجودی بشود.
لباس: هر چقدر که خانمها به فکر پیشرفت صنعت لباس  هستند و برای اعتلای این صنعت، روزها با مشقت فراوان، وقت صرف میکنند که لباسهای متنوعی را تهیه کنند، آقایان هیچ علاقه ای به این صنعت ندارند و کلا دو، سه دست لباس را برای یک عمر کافی میدانند.

نتیجه برهان مقابله اینکه:

۱-اساسا مردی که بتوان او را لایق هدیه ی روز مرد دانست مردی است که از صبح خروسخون تا بوق سگ کار میکند و بوی عرق و جورابش باعث آلودگی محیط زیست میشود. مردی که پس از کار بوی عرق ضمیمه اش نباشد، مرد نیست. پس مردان واقعی نیاز مبرمی به مقادیر زیادی از جوراب و عرقگیر پیدا میکند. مردی که عرقگیر و جوراب هدیه میگیرد ضمن تشکر و قدردانی از همسرش میتواند افتخار کند که به عنوان یک مرد واقعی شناخته شده است.

۲-ذکر این نکته ضروری است که  انسانها برای تنفس نیاز به هوای پاک و عاری از آلودگی دارند .

ثبت ديدگاه




عنوان