در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب صورت گرفت
سید مسعود شجاعی طباطبایی چهره هنر انقلاب شد

راه راه: مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب عصر روز گذشته ۲۵ فروردین ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم به پاس برگزاری جشنواره کاریکاتور و کارتون هولوکاست از سید مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ تقدیر شد. شجاعی طباطبایی چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ جایزه خود را به خانواده شهید مدافع حرمی که در کشور لبنان دفن شده است، تقدیم کرد.

پیش از این مقام معظم رهبری به آقای شجاعی فرمودند که آقای شجاعی حسابی مشغول به کوبیدن و رفتن به جلو هستید. هر چه آنها (صهیونیست ها) را عصبانی کرد ما را خوشحال‌تر کرد. در این راه پافشاری کردید و صبوری به خرج دادید تا در این زمینه به موفقیت رسیدید.

شجاعی طباطبایی در مورد جشنواره هولوکاست عنوان کرد: جشنواره یک کار جمعی بود. ماه پیش در کشور لبنان کلاس های آموزشی و ورکشاپ برگزار کردم. در جایی به نام مزار شهدای مدافع حرم با شهیدی آشنا شدم که ۱۳ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود و پس از آزادی به دفاع از حرم حضرت زینب (س) پرداخته و در نهایت شهید می‌شود.

او ادامه داد: نکته جالب نامه‌های دختر او بود که بر سر مزار این شهید دیده می‌شد. این جایگاه و جایزه را به خانواده این شهید و دختر او زینب، تقدیم می‌کنم.
پیش از شجاعی طباطبایی مومنی شریف در سخنانی درباره این هنرمند گفت: جشنواره کاریکاتور هولوکاست در شرایط ویژه‌ای برگزار شد. از جهتی نشان دهنده این بود که ادبیات و هنر ما بعد بین‌المللی پیدا کرده است.

چهره سال هنر انقلاب در سال ۹۵،‌ در پایان گفت: از طرف دیگر سه وزیر امور خارجه کشورهای مختلف و سازمان یونسکو به ما فشار آوردند که این جشنواره برگزار نشود؛ این جشنواره برگزار شد و از طرف برخی رسانه‌ها چندان دیده نشد.

ثبت ديدگاه




عنوان