در مراسم رونمایی از کتاب وزیر بهداشت چه خبر بود؟
لطفا مزدور نباشید!

راه راه: مراسم رونمایی از کتاب “لطفا مزدور نباشید” به قلم وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح حیاط بیمارستان ویژه خبرنگاران با حضور جمعی از چهره های ادبی و دولتی کشور عصر امروز دهم تیر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از سلفی عذرخواهی خبرنگار نادم که چندی پیش از وزیر سوالی چرت پرسیده بود پخش شد.

بعد از پخش کلیپ وزیر راه وشهرسازی به عنوان اولین سخنران گفت: آقای وزیر لطف داشتند چون الهام بخش کتاب ایشون بودم، اثرشون را به من تقدیم کردند، من هم این کتاب را از همین تریبون به آن خبرنگاری که یک جو عقل تو سرش نبود تقدیم می کنم و به یمن این اتفاق خجسته همین جا اعلام میکنم از خطای ایشان گذشتم! (حضار با سوت و کف شعار “مسکن مهر یعنی همین/ بخششِ بی عقل رو زمین” سر دادند.)

وی در انتهای سخنان خود بخش هایی از این کتاب را برای مردم خواند:

«اگر ذهن و زبان استرلیزه باشد، آنوقت هر چرتی را بیان نمی کند و نظام سلامت جامعه بیمه خواهد بود… ما هر چه می کشیم از گرسنگی روان است. بعضی از ذهن ها را انگار گچ گرفته اند، و بعضی را انگار با نخ بیشعوری بخیه زده اند… عزیزان هرچه هستید، لطفا مزدور نباشید…»

سپس معاون اول رئیس جمهور مراسم با تعریف خاطره ای از وزیر گفت: آقای وزیر از کودکی ادبیات خوبی داشت و همیشه الگوی ادب آموزی کلاس بالایی ها بود. چند روز پیش به آقای وزیر گفتم یادتان میاد در کودکی همیشه انشاهای من را هم شما می نوشتید؟ معلمم همیشه میگفت: تو هیچ… اما در حین سخنرانی بغض مانع ادامه ی حرف های ایشان شد.

مشاور رئیس جمهور هم از دیگر سخنرانان با طرح این سوال که آیا بین وزیر بهداشت و لقمان حکیم ارتباطی نیست؟ حضار را به هیجان آورد. وی پس از تشویق و فریاد (دکتر ما ادیبه/ با مزدورا رقیبه) ادامه داد: من به آقای رئیس جمهور گفتم حیف است ایشان همه ی استعداد هایشان در وزارت بهداشت باشد و لذا پیشنهاد دادم که برای بالا رفتن چگالی فرهنگ جامعه در دولت بعدی سکان اداره ی وزارت فرهنگ و ارشاد را هم به ایشان بسپارند. الحمدلله مجلس خوبی هم داریم و مشکلی پیش نخواهد آمد.

قاضی زاده هاشمی برای امضا و رونمایی از کتاب به روی سن رفته و ضمن تشکر از حضار با بیان این که مدت ها بود برای اهالی رسانه احساس تکلیف می کردم، نوید شروع فرآیند درمان بیماران در حیاط بیمارستان را به جامعه خبرنگاران داد.(گفتنی است کلنگ ساختمان بیمارستان ساعتی پس از افتتاح حیاط بیمارستان زده شد.)

این کتاب پیرامون بهداشت ذهن و زبان خبرنگاران برای تشخیص سوال چرت از اصیل با استفاده از تئوری های دکتر ناآشنا و جورج زیمل تالیف شده است، پیش از این کتاب بیشعوری به عنوان پرفروش ترین کتاب تاریخ ادبی ایران از ایشان منتشر شده بود.

پس از معرفی کتاب در پایان نشست از معلمان ادبیات و عمه ی وزیر که نقش مهمی در زندگی وی داشتند تجلیل شد.

ثبت ديدگاه




عنوان