شوهرِ صاحب همه دلفین های بریتانیا بازنشسته شد

راه راه: بعضی اخبار در نگاه اول خیلی مهم هستند. بعد در نگاه دوم آدم خنده‌اش می‌گیرد. بعدتر در نگاه سوم شک می‌کنی که نکند واقعاً مهم بوده‌اند و ما متوجه اهمیتش نشدیم و الکی به آن خندیدیم؟ یکی از این خبرها این بود: «همسر ملکه بریتانیا از سمت خود استعفا داد». البته این خبر ادامه‌هایی هم دارد که آنها را هم می‌خوانیم و با هم در ابعاد مختلفش کنکاش می‌کنیم تا خدای نکرده مدیون خانواده سلطنتی بریتانیا نشویم و الکی به آنها نخندیم:
(همه مطالبی که داخل گیومه آمده عیناً از پایگاه خبری دیلی استار نقل شده است. نخند، جدی میگم، این تیکه طنز نیست بخدا!)
«همسر ملکه بریتانیا در سن ۹۵ سالگی از سمت خود استعفا داد و بازنشسته شد». یعنی الان ایشان دقیقا از چی استعفا داده‌اند؟ در انگلستان همسر ملکه بودن هم سمت و شغل حساب می‌شود؟ بعد الان که استعفا داده‌اند دیگر همسر ملکه نیستند؟ نکته بعد اینکه ۹۵ سالشان بوده؟ دمشان هم گرم! بابا جوانگرایی هم حدی دارد!
«بسیاری از سلطنت‌طلبان و رسانه‌های انگلیسی با انتشار اخبار کذب از احتمال درگذشت شاهزاده فیلیپ معروف به  «دوک ادینبرا» خبر دادند. دوک؟ ایشان دوک بودند؟ یعنی در دوره و زمانه‌ای که مردم آیفون ۷ دستشان می‌گیرند و با پورشه می‌روند پای صندوق رای، هنوز در انگلستان دوک و دوک‌بازی هست؟ والا ما تا حالا فکر می‌کردیم این حرفها را رابین‌هود از خودش در آورده بود تا وجهه نظام حکومتی انگلستان را خراب کند و سکه‌ها را بالا بکشد، وگرنه شان دموکراسی انگلیسی بالاتر از این حرفهاست! راستی مگر اصلا دوک یک چیزی نبود که به نخ و چرخ خیاطی و اینها ربط داشت؟ گیج شدیم بابا!


«مستخدم مخصوص ملکه در مصاحبه با دیلی استار از علت بازنشستگی همسر ملکه پرده برداشت. وی گفت: مرگ دوستان، کهولت، بیماری و از دست دادن مراسم کریسمس باعث شد او نسبت به ادامه فعالیتهای حکومتی مردد شود.»من گفتم آدم در ۹۵ سالگی الکی کناره‌گیری نمی‌کند ها! آن هم از شغل مهمی مثل همسر ملکه انگلیس بودن. نگو بنده خدا مراسم کریسمس را از دست داده است! خدایی من هم باشم، ببینم آنطرف کاخ دارند می‌زنند و می‌خورند و کیف می‌کنند بعد من مجبورم اینطرف بنشینم زیر پتو شلغم بخورم، استعفا می‌دادم. ملکه هم برود به تنهایی همه دلفینهای بریتانیا و مراغابی‌های رودخانه تایمز را که صاحبشان است بچراند!
«شاهزاده گفته بود: احساس می‌کنم زمان آن فرا رسیده تا یک گام به عقب برگردم و از امور سلطنتی کناره گیری کنم.» راستش ما تا می‌گفتیم زشت نیست در قرن ۲۱ هنوز یک کشور به‌صورت پادشاهی اداره می‌شود و یک نفر به‌خاطر اینکه از شکم یکی دیگر درآمده می‌شود رئیس مملکت؟ می‌گفتند اینها همه‌اش تشریفاتی است و ملکه یک چیز الکی است و دموکراسی انگلستان رودست ندارد و… . بعد الان معلوم شد که همسر ملکه هم در امور سلطنتی دخالت دارد که؟ یعنی ملکه دیده به تنهایی نمی‌تواند یک چیز تشریفاتی باشد، به همسرش گفته بیا دو تایی با هم تشریفاتی باشیم؟
«این مستخدم که حدود یک دهه وظیفه سرو نوشیدنی برای ملکه و همسرش را دارد…». من دیگر حرفی ندارم!

 

✅این مطلب در صفحه طنز «آزاد راه» در روزنامه فرهیختگان (۱۳۹۶/۰۵/۱۸) منتشر شده است.

ثبت ديدگاه




عنوان