زندگینامه روح برجام/قسمت آخر
مربا بده بابا

راه راه: نظریه جمعه

با تاسیس این سازمان مخوف، نام روح برجام هم به اسناد ساواک راه پیدا کرد. در این اسناد به وفور میتوان رد پای روح برجام را دید. برای مثال در یکی از سندهای مربوط به جدایی بحرین از ایران آمده است:

 

به کلی سری

موضوع: سخنان روح برجام درباره لزوم جدا شدن بحرین از ایران

نامبرده شب گذشته با حضور در جمع اعضای حزب پان ایرانیست مجلس شورای ملی تلاش نمود جدایی بحرین از ایران را دارای منافع بسیار قلمداد کند. او گفت که اگر بحرین از ایران جدا شود اتباع بحرین دیگر ایرانی حساب نشده و موقع ورود به ایران میتوانیم از آنها پولویزا بگیریم و در نتیجه درآمدهای کشور میرود بالا. او همچنین معتقد است اگر بحرین یک کشور مستقل شود آنوقت یک کشور دیگر به کشورهایی که ایرانیها برای رفتن به انجا باید پاسپورت داشته باشند اضافه میشود و عزت پاسپورت ایرانی میرود بالاتر.

نظریه شنبه: عین این سخنان سنجیده و منطقی از طرف نامبرده ایراد شده است.

نظریه یکشنبه: نامبرده را بی‌خیال ولی شنبه را بخاطر اینکه گفته این سخنان منطقی است باید شکنجه کرد.

نظریه دوشنبه: حالا بی‌خیال هم اگر نمی‌شدید، فکر میکنید شکنجه نامبرده تاثیری داشت؟ او از هرگونه تعرض و شکنجه استقبال کرده و هیچ آسیبی بهش نمی‌رسد.

نظریه سه شنبه: خفه شید، برید سر کارهاتون وگرنه همه تون رو شکنجه میکنم.

نظریه چهارشنبه: با نامبرده جهت اخذ جدیدترین ادوات شکنجه مذاکره شود.

 

مربا بده بابا

با وقوع انقلاب اسلامی روح برجام مدتی زندگی مخفیانه و دور از هیاهو را برگزید. او سالها سعی کرد در سکوت خبری به فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی بپردازد تا کسی به دنبال تاباندن نور به زوایای تاریک زندگی صد و اندی ساله‌اش نباشد. با این حال حضور فعال او در ادبیات سیاسی یکی دو سال اخیر موجب شد تا از پشت پرده بیرون بیاید. این روزها روح برجام در سایه گشایشهای اقتصادی که پس از برجام حاصل شده است مشغول واردات است. او مربا از شیلی، سنجاق قفلی از اکوادور، سس از مغولستان، زنجبیل از سومالی، کمربند چرمی از کانادا، آچار چرخ از تایوان، لاستیک فرغون از هنگ کنگ، گنجشک از جزایر قناری، خاک رس از یونان، پونز از مکزیک، کش شلوار از ایتالیا، بوگیر توالت از فرانسه و… وارد میکند!

ثبت ديدگاه




عنوان