مهربانی های‏ یانگوم آئه

راه راه: مهربانی های یانگوم که جای خود دارد، او حتی دشمنان خودش را طب سوزنی میکرد. بر عکس بازیگران خودمان که فقط تو فیلم ها مهربانند ولی در واقعیت یا نیستند یا فقط هستند و از بودن خودشان سلفی میگیرند و انتظار دارند مردم زلزله زده با بودن آنها مشکلاتشان را فراموش کنند و گرم بشوند و باران هم توی چادرهایشان نرود.
مهربانی نقدی یانگوم آفرین دارد ولی از هوش ذکاوت طبیب دربار، یانگوم، انتظار این پیش بینی ها رو داشتیم.
کدام؟ عرض میکنم خدمتتان.
مبلغ ۵۰میلیون وونی معادل ۴۵هزار دلار و از قرار هر دلار نرخ زمان دولت تدبیر و امید ۴۰۰۰ تومان میشود ۱۸۰ میلیون تومان توسط خانم یانگوم، دونه به دونه با خیس کردن سر انگشتش با آب دهانش، دقیق شمرده و تحویل سفارت ایران شده است.
بعد از همه تحریم پول نفت خودمان و واردات اجباری بنجلات و باز نشدن کانالهای بانکی، این یعنی دور زدن تحریمها توسط خانم یانگوم.
از یه طرف دیگه، پول نقد در ایران صرف خرید جنس ایرانی می شود و از تولید داخل هم حمایت می شود، یعنی کمک اندر کمک می شود.
یعنی یانگوم نمی‌دانست که میتواند کالای کره ای مثل سنگ پا، مربا، سیخ کباب زنی، چوب بستنی و آدامس به سفارت ایران بدهد؟ و از تولیدات کره حمایت کند؟ (کشور کره منظور هست نه کره که هم گیاهی و هم حیوانی داریم و در یک دوره قبل از دوره امید در ایران یافت نمی‌شد). حتما می دانست. ولی یانگوم باهوش میداند مردم ایران به این چیزها نیازی ندارند و نیز، چون نمی دانست به چی نیاز دارند، پول نقد را فرستاد تا با فکر خودشان در فضای رقابتی بازار ایران که با رها سازی واردات توسط مسئولین زحمت کش ایرانی ایجاد شده، جنس خوب را بخرند.

ثبت ديدگاه




عنوان