چگونه یک جزوه بی نقص از مباحث درسی داشته باشیم؟
آخرین متدهای جزوه نویسی دانشجویی

راه راه: در این مبحث بنابر درخواست بالای دانشجویان عزیز تصمیم گرفتیم روش هایی کاملا کاربردی جهت نگارش هرچه بهتر جزوات درسی سر کلاس را آموزش دهیم.

در ابتدا وسایل مورد نیاز که طبیعتا هر دانشجویی در طول ترم نیازمند آنها خواهد بود را نام می بریم:
– خودکارهای آبی، قرمز، مشکی، سبز و …
– مداد سیاه نرم
– دفتر (تعداد برگ ها بسته به نوع دستخط دانشجو و همچنین میزان ساعتی که استاد گرامی مشغول درس دادن هست متفاوت می باشد.)
– گوشی هوشمند
– هندزفری
– کیف یا کوله نرم و گرم

خب در ابتدا و بعد از تهیه موارد فوق باید توجه داشته باشید که از نشستن در ردیف های ابتدایی و انتهایی کلاس اجتناب کنید! چراکه این جایگاه ها مختص افراد خاصی است که خودتان بهتر اوصافشان را می شناسید!
در مرحله بعد، پس از ورود استاد، مثل بچه آدم روی صندلی خود نشسته، دفتر و دستک خود را گشوده و دقایق ابتدایی کلاس را مثل یک دانشجوی خوب و نمونه به استاد زل بزنید و هر گاه چشم استاد به شما افتاد لبخند ملیحی همراه با حرکت بالا به پایین سر به منظور تایید سخنان استاد حواله ایشان کنید.
• نکته: به یاد داشته باشید که رعایت این مورد در طول کلاس می تواند مفید باشد.

پس از آن تمام حواس خود را متوجه جزوه کرده و هر شر و ور و شعری که به ذهنتان خطور می کند را با رنگ های متفاوت روی کاغذ پیاده کنید؛ البته اگر دستی هم برهنر نقاشی دارید می توانید آن را با ترسیم گل و بلبل و پرتره ای بی نظیر از اطرفیان خصوصا استاد به تصویر بکشید. در این اثنا خوب است مکاتباتی چند نیز با همکلاسی های خود داشته باشید به این صورت که حرف های مگو و آنچه که بعدا فرصتش پیش نمی آید یا وقت بیانش می گذرد مثل تعریف و تمجید از نوع درس دادن و اخلاق حسنه! استاد یا لباس همکلاسی جلویی که درزش در رفته و هرچیز دیگری که خودتان مناسب می دانید را روی تکه کاغذی یا همان گوشه جزوه( بسته به اینکه فرد مورد نظر در چه مسافتی از شما قرار دارد) نوشته و با یک پرتاب سه امتیازی به مقصد برسانید یا با اشاره ای از گوشه چشم مخاطب را متوجه مطلب بسازید. البته تمام تلاشتان را مبذول بدارید که این حرکات کاملا در خفا و به دور از چشم استاد صورت بگیرد. چرا که انسان های وارسته تعریف و تمجیدهای این چنینی از خود را بر نمی تابند!

پس از آن که خیالتان از این حرفهای درگوشی راحت شد می توانید هندزفری را در گوش گذاشته و آهنگ های منتخب مناسب حال روحی خود را پلی کنید و همچنان که نگاهتان به استاد است در خلسه شیرینی فرو روید.
در انتها و جهت کسب انرژی لازم برای کلاسهای بعد می توانید کیف و کوله خود را روی میز گذاشته و سر برآن نهاده و به خوابی شیرین فرو روید.
بعداز همه این امور می توانید دو روز مانده به امتحان، جزوه درسی را از بچه درسخوان کلاس که غالبا از همان بچه های ردیف اول هست گرفته، کپی کنید. البته اگر طرف جنس مخالف شماست و قصد ازدواج ندارید از اصرار بیجا پرهیز کرده و سراغ گزینه های بعدی بروید.
گزینه بعدی هم اگر جواب نداد بی‌خیال نمره این درس شوید و با آینده خود بازی نکنید؛ نمی صرفد!
اگر هم طرف جنس موافق است و از دادن جزوه خود به شما امتناع کرد می توانید از ساکنین ردیف های انتهایی کلاس بخواهید واسطه خیر شوند و با زبان مخصوص خودشان جزوه را از وی گرفته و به شما تحویل دهند. به این صورت شما صاحب یک جزوه جامع و کامل از دروس ارائه شده و نشده می باشید.
تا آموزشی دیگر بدرود.

ثبت ديدگاه




عنوان