چرا هندونه هارو ميريزيد تو شومينه ها!؟
تحریم ها مانع حضور بابانوئول در ایران شده است!

بابانوئل و کریسمس

راه راه : ‏‎متاسفانه آمار دقیقی از شرکت ایرانیان در جشن کریسمس ندارم. اما در همین اینستاگرام به قدری عکس از هموطنان آریایی با درخت کاج و هدایای کریسمس موجود هست که خود خارجی ها هم به شک افتادن که این عید از ابتدا برای اونا بوده یا برای ما! البته توانایی ایرانیان در تزیین درخت کریسمس رو هم نمیشه نادیده گرفت و با توجه به درخواست های مکرر خارجی ها از سال بعد برای آنها کارگاه آموزشی تزیین درخت کاج برگزار می کنیم.
‏‎اصلا از اینستاگرام خارج بشیم. همین خیابون ها و مغازه های خودمون به قدری کاج مینیاتوری، آدم برفی سخنگو، ردیاب متصل به بابانوئل، غذای مخصوص گوزن های شمالی بابانوئل و … پیدا میشه که عملا بدون پرداخت هیچگونه عوارضی شما وسط خارج هستید و حال و هوای کریسمس را می تونید درک کنید!
‏‎هموطن عزیز، من میلاد حضرت مسیح رو پیشاپیش به شما تبریک میگم و آرزو میکنم همیشه شاد باشید. اما باور کنید جشن کریسمس برای ما نیست، یعنی نمیتونه که باشه! اجازه بدید براتون توضیح بدم:

‏‎١- بابانوئل نمیاد!
‏‎نمیخواستم نا امیدتون کنم، اما خب ما تحریم هستیم و بابانوئل در صورت حضور در ایران شامل جریمه ی نقدی میشه! فکر کنید همینجوریش هم بابانوئل برای تامین اینهمه هدیه زیر قرض هست، دلتون میاد!؟

بابانوئل و شومینه
‏‎٢-شومینه های غیر استاندارد!
‏‎متاسفانه خونه های ما یا فاقد شومینه است یا بیشتر جنبه ی نمایشی داره و محل ورود و خروج مناسبی نداره! بابانوئل از شومینه ی استاندارد خود خارجی ها هم به هزار سختی رد میشه. مردم هم هرسال دلشون رو خوش می کنند که امسال دیگه بابانوئول رژیم گرفته و میتونه راحت تر از شومینه وارد خونه بشه و خسارتی به خونه ها وارد نکنه! اما متاسفانه ساکنین قطب شمال به رژیم و ورزش اعتقادی ندارن!
‏‎٣- بحث شومینه ها تموم نشده!
میدونستید ‎در آستانه ی کریسمس آمار سرماخوردگی و سینه پهلو در خارج خیلی بیشتر از ایران میشه، میدونید چرا!؟
‏‎ اول زمستون، مجبورن وسط برف و سرما شومینه هارو خاموش کنن! که چی!؟ بابانوئل میخواد از شومینه بیاد! یعنی تو قطب شمال نه تنها به رژیم و ورزش اعتقاد ندارن، بلکه از در هم استفاده نمیکنن!
‏‎۴-درخت کاج
‏‎خواهشا توجه کنید که درخت های موجود در پارک جزو اموال عمومی و شهرداری محسوب میشن، بنابراین قطع کاج ها نشانه ی شخصیت شماست و از شش ما تا دو سال حبس داره!
‎۵-کمک به فقرا
‏‎نمیخواد از هزینه ی سفر آنتالیا، لوازم آرایشی، رستوران، کافی شاپ و لاکچری بازی ها بزنید، اما از اونجایی که کریسمس رو مسیحیان جشن میگیرن نه لاکچری ها، شما بیا و برو به فقرا کمک کن!

‏‎۶-منشور کوروش!
‏‎منشور کوروش رو هنوز به دقت مطالعه نکردم، شما هم که عمرا مطالعه کرده باشید! اما مطمئنم اگه بدونه در آستانه ی شب یلدا، دنبال بابانوئل، کادوی کریسمس و این صحبت ها هستید، یه نگاه عاقل اندر بوق به شما میندازه و برای همیشه میره میخوابه!
‏‎خلاصه اینکه میدونم سخته، اما با این واقعیت کنار بیاید و به عنوان اولین قدم عکس کاج هاتون رو از اینستاگرام حذف کنید! آخه خود بابانوئل هم الان در به در تو میوه فروشی ها میگرده و به هندونه ها ضربه میزنه تا یه هندونه ی خوب و شیرین برای شب یلدا داشته باشه، اونقوت شما…

یلدا مبارک
‏‎راستی مشخصات هندونه ی خوب رو بهتون گفتم!؟
‎١- باقی مونده ی محل اتصال بوته به هندونه قهوه ای و خشک باشه!
‎٢-بخش زیرین هندونه که در زمان رشد روی زمین مونده، زرد باشه، نه سفید!
‎٣-رنگ سبزش هرچقدر تیره تر، بهتر!
‎۴- هندونه ی رسیده صدای زیر تری داره

ثبت ديدگاه




عنوان