۷:۲۳ ب.ظ ۱۳۹۵-۱۲-۲۱

اندر سختی‎های فیلم‎سازی در سایه تعهد

فخر فیلمسازان

در روزگاران قدیم یکی از فیلمسازان چون پرده از فیلم خود بگشود و فیلم خود در پرده سینماتوگراف افکند، در بلاد هنرخیز فرانس و اندلس و غیر آن غو برخاست، و هر کس سکانسی از آن بدید، از هوش برفته و ...

۵:۵۸ ب.ظ ۱۳۹۵-۱۲-۱۸

گزارشی از نشست واکاوی روز جهانی زن در ایران

۸ مارس؛ روز خشونت علیه مردان!

سال گذشته تیشرت کیتی پوشیدم و با کفش پاشنه 10 سانتی توی پارک قدم زدم. گرچه مچ پایم از 6 ناحیه شکست اما این درد شیرین ترین لذت برابری دنیا بود.

۸:۰۳ ب.ظ ۱۳۹۵-۱۱-۲۰

بررسی دلایل نامزدی برخی فیلم ها در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر

هیئت داوران ناتورالیست بودند

جشنواره‌های بسیاری سعی کردند معیارشان برای معرفی برگزیدگان، احترام آنها به طبیعت باشد اما «سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در این عرصه یگ گام بلند به جلو بود». هیئت داوران این جشنواره افراد و فیلم‌هایی را در میان نامزدها قرار دادند که که هیچ توجیهی جز این نمی‌توان برای آنها در نظر گرفت.

۱۱:۴۸ ب.ظ ۱۳۹۵-۱۱-۱۹

رواج نمادگرایی در سینمای ایران

تبعیض علیه تیر برق‌ها را متوقف کنید

سینما شاهد استفاده نمادین از اشیاء مختلف بوده است: آفتابه نماد تنهایی انسان معاصر، خزه نماد انگلیسم اجتماعی، چمدان نماد مهاجرت، پیژامه راه راه نماد سنت‌های خدشه‌دار شده، پل طبیعت نماد کارآمدی مدیریت شهری و اف‌اف غیر تصویری نماد در شرف تعرض بودن حریم خصوصی.

۶:۳۴ ب.ظ ۱۳۹۵-۱۱-۱۸

چگونگی رواج سینمای جهان وطن در ایران

داستایوفسکی و آفتابه در فیلمی از جیرانی

در این دوره می‌شد فیلم‌هایی را در سینمای ایران دید که گدایی با لباس مندرس هنگام جستجوی پس مانده غذا در سطل زباله، آهنگی فرانسوی را زیر لب زمزمه می‌کند یا همه مردم از کودک تا پیر زبان فرانسوی بلدند. از نظر این فیلمسازها پسری هشت ساله در جوادیه تهران هم مادرش را با اسم کوچک صدا می‌کرد و غذای مورد علاقه‌اش پاستا با سس چوکیانو بود.