۳:۳۶ ب.ظ ۱۳۹۵-۰۶-۲۶

نشست تحلیل فیلمنامه "فروشنده" برگزار شد

گاف‌های عجیب فیلمنامه‌ی برگزیده کن!

"فروشنده" در بعد شخصیت‌پردازی این است که متجاوز بودن آن پیرمرد با آن میزان از وخامت حال اساساً امکان منطقی ندارد. ولی فیلم اصرار دارد که بگوید این پیرمرد متجاوز است چون برای فرهادی موقع نوشتن فیلمنامه گفتن حرف و مضمون مورد نظرش مهمتر از رعایت روند منطقی داستان بوده است. اینجا چون فرهادی یک پیامی در ذهن دارد و زدن حرفش برایش مهم است، بنابراین می خواهد که ما-مخاطب- به اینجا برسیم که برای متجاوز دلسوزی کنیم و به شخصیت عماد برای پیگیری موضوع حق ندهیم.

۱۲:۳۲ ب.ظ ۱۳۹۵-۰۶-۲۳

ماهنامه ی بزنگاه منتشر شد

بیست و پنجمین بزنگاه بر روی دکه ی روزنامه فروشی ها

کاریکاتورها و مطالبی از مازیار بیژنی، شاهین کلانتری، مسعود دانش‌منش، سیدمهدی طیار، مهدی فرج‌اللهی، ثارالله جعفری، سیدمحمدجواد طاهری و دیگران.

۴:۴۰ ق.ظ 

همراه با محمد حسین نیرومند از سوژه و ایده تا خلق کاریکاتور

طنز مورد توجه رسانه ها واقع نمی شود

دشوارترین كار، پیدا كردن ایده است. اینكه سوژه‌ای را انتخاب كنیم و آن را خلاقانه تبدیل به ایده كنیم كار هنرمندانه و دشواری است. اولین شرط ایده این است كه نو باشد. ایده تكراری وجود ندارد، ایده تكراری یعنی هیچ و در واقع ایده یعنی كاری كه بدیع باشد و ارزش هنری داشته باشد.

۱:۱۷ ق.ظ ۱۳۹۵-۰۶-۲۰

پیشنهاد راه راه برای علاقه مندان کتاب طنز

«لبخند غیرمجاز» مجاز شناخته شد!

راستش ترانه ها مث بچه ی آدم می مونن هیشکی دلش نمی آدش که بچه هاشو از خودش جدا کنه، اما چاره ای نیست. اون حس هفته ای یکی دوبار سراغت می آدش و تو هفته ای یکی دوبار دلت تاپ تاپ می زنه و واسه یکی دیگه می میری.

۱۱:۳۴ ق.ظ ۱۳۹۵-۰۶-۰۹

حاشیه ای از کار گاه غنی سازی نمک باشگاه طنز و کاریکاتور راه راه

طنازها در نطنز!

علی زکریایی خواننده آهنگ "جیبوتی کجایی" هم به اردوی نطنز آمده بود تا به طنازهای جوان قالب های صوتی را آموزش دهد، و آموزش هم داد و علاوه بر آن به یک سریع برتری های صوت بر متن هم اشاره کرد اما در پایان نا امید از یافتن جیبوتی اردو را ترک کرد!