نقد و بررسی بازی call of duty: modern molayem zarbe maghzi
فرار از پایگاه

راه راه: سری جدید مجموعه بازی«call of duty» اینبار با عنوان «ضربه مغزی ملایم» از سوی شرکت سازنده بازی منتشر شده و تاکنون مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در این بازی شما در نقش یک سرباز شجاع و دلیر آمریکایی قرار دارید و باید از یک حمله موشکی جان سالم به در ببرید.
همانطور که از پوستر بازی پیداست شما در یک پایگاه آمریکایی حضور دارید که توسط موشک تقریبا در حال نابودی است و باید تمام زور خود را بزنید تا نپوکید. اگر مثل ماست بایستید و هیچ غلطی نکنید و خدایی نکرده زبانم لال کشته شوید، دولت آمریکا شما را تحریم می کند. زیرا هیچوقت یک سرباز آمریکایی کشته نمی‎شود. نهایتا یا سردرد می‎گیرد یا دچار ضربه ملایم مغزی می‎شود.
اجازه دهید بیش از این داستان را لو ندهم تا خودتان بازی کنید و متوجه بشوید که بازی دارای دو پایان بندی است که به انتخاب کاربر بین «سردردی که خیلی جدی نیست» و «مجروح شدن» نتیجه رقم می خورد. البته هر کدام را انتخاب کنید در آخر دچار سردرد خفیفی می‎شوید که با خوردن گل گاو زبان، خوبِ خوب می‎شوید و همه چیز به خوبی و خوشی به اتمام می‎رسد.
در این بازی؛ برای زنده ماندن آیتم های جذاب و متنوعی در نظر گرفته شده است. مانند پناه گرفتن زیر صندلی، زندانی کردن خود در دستشویی، قرار گرفتن در چارچوب در و راه های دیگری مانند خودکشی که این آیتم در ابتدا قفل است و در صورتی که بتوانید یکبار بازی را تمام کنید و نشان خر طلایی را بگیرید، امکان استفاده از آن برای شما فعال می‌شود.
همچنین در بازی می‌توان از اسلحه های بسیار پیشرفته ارتش آمریکا استفاده کرد. البته خود من هم مورد استفاده این اسلحه هارا ندیدم ولی می‎توانید با شلیک به سوی موشک ها دل خود را خنک کنید.
همینطور می‎توانید از سیستم پاتریوت برای تشخیص و شلیک به سمت موشک های مهاجم استفاده کنید. البته اینکه کار نمی‎کند چیزی از ارزش های این سیستم دفاعی کم نمی‎کند.
هم‌چنین؛ مانند سابق در این نسخه نیز شاهد این هستیم که وقتی صدمه ببینید با گذشت زمان همینجور یهویی جای صدمه تان خوب می شود. برای مثال اگر یک موشک در چند وجب آن‌ورترتان فرود آید و قسمتی از بدنه آن درون آستینتان برود، دچار خون ریزی ملایم می شوید و با چند نفس عمیق ملایم حالتان خوب می شود. شاید بپرسید که چطور ممکن است؟! در پاسخ می گوییم که همینی که هست. مثال دیگر، شخصیت بازی GTA است که اگر با آرپی‌جی درون حلقتان شلیک کنند، لحظاتی بعد سر و مر و گنده از جلوی بیمارستان بازی را ادامه می دهید.
درباره صداگذاری بازی هم سازندگان این قسمت خیلی حرف برای گفتن دارند. کافیست در لحضات اصابت موشک کمی دقت کنید تا صدای دیالوگ های پر محتوا و فحش های برخی سربازان را یاد بگیرید و خزانه واژگان آمریکایی‎تان تقویت شود.
گرافیک بازی هم نسبت به شماره های قبلی رشد زیادی داشته که پرداختن به جزئیات از جمله آنهاست. سازندگان بازی به قدری به جزئیات اهمیت دادند که هنگام موشک به سرپناه‌‌تان و خراب شدن همه چیز، شما واقعا احساس می کنید در آنجا هستید و همه چیز روی سرتان خراب می شود. همچنین وقتی جر می خورید، این امر بسیار طبیعی و با جزئیات بالا انجام می شود. طوری که تصور می کنید واقعا جر خوردید.
بخش چند نفره هم پیشرفت چشم‌گیری داشته است. در این بخش بازیکن می تواند در فرار کردن از دوستان خود کمک بگیرد. برای مثال یکی قلاب می گیرد تا بتوانید از دیوار پایگاه بالا رفته و به بیرون بپرید.
این بازی نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و از سوی منابع معتبر امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب کرده است.

يك ديدگاه

  1. […] فرار از پایگاه اولین بار در راه راه | باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب […]

ثبت ديدگاه




عنوان