به مناسبت روز اخلاق و مهرورزی
اخلاقتو خوب کن

امروز در تقویم ما به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نام‌گذاری شده است و ما برای پاسداشت این روز راهکارهایی در اختیار شما مهرورزان عزیز قرار می‌دهیم.

۱. اگر هنگام رانندگی موقعیت خطرناکی پیش آمد یا خدایی نکرده کسی جای پارک شما را اشغال کرد، با قفل فرمان از ماشین پیاده شوید و تا دم در ماشین راننده‌ی خاطی بروید، ولی وی را نزنید (حمل قفل فرمان در اینجا صرفاً یک اقدام نمادین برای نشان دادن خشمتان است). در عوض یک آدرس یا شماره تلفن از وی بگیرید تا در یک روز دیگر که روز اخلاق و مهرورزی نباشد، نامبرده را پیدا کرده و ضمن نثار فحش‌های درست و درمان به وی، او را تا می‌خورد بزنید تا ادب شود بچه پررو را.

۲. اگر یک فروشنده‌ی کم‌فروش هستید و مثلاً در روزهای عادی سال یک لیوان آب به شیر مشتری اضافه می‌کنید، امروز را استثنائاً شیر خالص پرچرب بدهید دست مشتری. در عوض دفعه‌ی بعدی که مشتری از شما شیر خواست، به‌جای یک لیوان، دو لیوان آب ببندید به شیر مشتری.

۳. اگر یک اختلاس‌گر هستید که تا الآن لو نرفته است، امروز را بی‌خیال اختلاس شوید و به‌جایش یک مبلغ تپل به نیازمندان کمک کنید(البته از بخش حلال پولتان). برای جبرانش هم که دیگر لازم نیست من بگویم چکار کنید، خودتان در این زمینه صاحب‌سبک هستید، پس طبق صلاحدید خودتان اقدام نمایید.

۴. اگر از آن دسته کارمندانی هستید که سرکار مدام سرشان توی گوشیشان است و یا دارند از اینترنت اداره استفاده‌ی شخصی می‌کنند و نصف ساعت اداری را هم به بهانه‌ی نماز و نهار هدر می‌دهند، یک امروز را تماماً به اراب رجوع اختصاص دهید و سرتان کاملاً مشغول کار باشد، ترجیحاً گوشی هم سر کار نبرید. در عوض ارباب رجوع‌های روزهای دیگر را یک‌جوری دست‌به‌سر کنید که کارشان تا روز اخلاق و مهرورزی سال بعد راه نیفتد. یک مدّتی را هم به بهانه‌ی کرونا و زایمان و اینجور چیزها مرخّصی بگیرید و بروید پی عشق و حال.

۵. اگر از صنف تولیدکنندگان مواد مخدّر هستید، امروز آشپزخانه‌تان را تعطیل کنید و به‌تمام ساقی‌هایتان هم اعلام کنید که امروز فروش ممنوع است. در ادامه هم ده-دوازده جوان معتاد را که از مشتری‌های وفادار شما بودند به قید قرعه انتخاب کنید و در بهترین کلنیک‌های ترک اعتیاد بستری نمایید. در عوض روزهای دیگر یک متاع جدید ابدع کنید که اگر کسی حتّی یک بار هم مصرف کند، تا شش ماه هم که او را به درخت ببندند، نتواند ترک کند.

۶. اگر از سرمایه‌داران کله‌گنده‌ی بورس هستید، یک امروز را برای سهامتان صف خرید بچینید تا ملّت کمی خوشحال شوند. مطمئن باشید تا الآن آن‌قدر ضرر کرده‌اند که با این یک روز سبزی، سهامشان را نمی‌فروشند. در عوض روزهای دیگر سهم را به یک بهانه‌ای ببندید و روز بازگشایی ۴۰ درصد قیمتش را بیاورید پایین و بعد هم تا دو ماه صف فروش سنگین بچینید. آخرش هم می‌توانید خودتان در پایین‌ترین قیمت سهام ملّت را مفت و یک‌جا بخرید.

امید است با عمل به این راهکارها، روز اخلاق و مهرورزی خاطره‌انگیزی برای هم‌وطنانمان بسازیم‌.

ثبت ديدگاه




عنوان