درباره اظهار نظر  شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی در باره برده‌داری در دنیا
برده هم برده‌های قدیم

برده داری

راه راه: شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی در گزارشی ایران و افغانستان را جزو کشورهای اول فهرست برده‌داری در دنیا معرفی کرد. این شبکه با نشان دادن تصاویری از کودکان کار و رزمندگان نوجوانی مانند شهید مهرداد عزیزاللهی مدعی شد ایران و افغانستان به خاطر همین چیزها در صدر این فهرست هستند. این اقدام این شبکه انگلیسی باعث واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی شد.

یکی از کاربران با نام کاربری «فسیل توی پرانتز عاشق ولیعهد رضا پهلوی»، ضمن اظهار خوشحالی از این گزارش نوشت: من توی این ۴۰ سال که از ایران رفتم همش نگران برافتادن نظام ارباب-رعیتی شاهنشاه آریامهر و پدرشون رضاخان بودم که با این گزارش خیالم راحت شد که حداقل یه چیزی از شاهنشاه آریامهر گذاشتند بمونه!

یکی دیگر از کاربران با نام «انقلاب ۵۷» با واکنش به کاربر قبلی نوشت، آخه فسیل چرا تو این قدر نفهمی؟! این گزارش بی بی سی جانبدارانه است و به کوری چشم تو و امثال تو بعد بیرون انداختن شاه، هر چی ارباب و خان و خان‌باجی بود هم همون بهمن ۵۷ ریختیم توی جوب.

کاربر دیگر با نام کاربری مستعار رزمنده نوشت: ببین آبجی مثل این که شما اصلا درباره جنگ و رزمندگان چیزی نمیدونی؟! نوجوون های زیر سن قانونی توی جبهه‌ها با دست بردن توی شناسنامه‌شون مأمورین اعزام رو سر کار می‌ذاشتند اونوقت تو داری میگی بقیه اونا رو سر کار گذاشتند؟! خود بنده هر چی اصرار کردم من رو نبردن تا این که هم توی شناسنامه‌ام دست بردم و هم امضای پدرم رو جعل کردم و اونا رو گذاشتم سرکار.

یکی دیگر از کاربران با نام مستعار«جهانگرد» نوشت: مثل این که شما حواست نیست همین الان توی خیابون‌های اروپای مدرنتون زن و مرد رو توی ویترین گذاشتن کرایه میدن اونوقت تو داری میگی ایران اینجوریه؟! مجری دقت کن! این نونها خوردن نداره از ما گفتن بود.

یکی دیگر از کاربران با نام «شیفته، توی پرانتز سینه خیز تا آمریکا»،  نوشت این بود آرمان‌های ما؟! این بود بود امید ما؟ این بود آخر و عاقبت پیاده‌سازی دموکراسی توی افغانستان؟ ببین ما روی دیوار کی یادگاری نوشتیم. آمریکا بعد اون همه کشت و کشتار و هزینه و خونریزی الان کاری کرده که افغانستان در صدر کشورهای برده‌داریه؟

کاربر دیگر با نام «آلبانی، لیبرتی، همین حوالی، توی پرانتز جانم فدای آرمان‌های سازمان و رهبر سازمان تا ابد به کوری چشم بقیه مرگ بر کمونیسم مرگ بر تحجر مرگ بر همه»، در واکنش به کاربر قبلی نوشت: اصلا هم اینطور نیست و الان افغانستان کلی پیشرفت کرده. رسانه ها هم از ایران به بی بی سی پول دادند که بد افغانستان رو بگه وگرنه مگه میشه آمریکا بره یه جایی و اونجا آباد نشه؟ بی بی سی منتظر باش تا منفجرت کنم. زنده باد سازمان زنده باد آرمان، مرگ بر تحجر مرگ بر همه اصلا!

کاربر دیگر با نام مستعار«جوان امروزی» ضمن گذاشتن آدمک خنده زیر نوشته قبلی نوشت: حالا شما زیاد حرص نخور توی این سن و سال خوبیت نداره واسه قلبت هم ضرر داره، کاربر قبلی را به آرامش فراخواند!

کاربر دیگر با نام «یک معلم تاریخ» با نشان دادن اسناد برده‌داری و جنایات انگلیس در طول تاریخ در این زمینه، نوشت: بی بی سی اگر راست می گه و هدفش آگاهی مردمه اینها رو نشون بده.

کاربر دیگر به نام «رها در انگلیس» در پاسخ به معلم تاریخ نوشت: اونوقت پول ما کارکنان بی بی سی رو ننه آقای تو میدن؟! عقل هم خوب چیزیه!

 گفتنی است واکنش ها به این گزارش شبکه انگلیسی بی بی سی همچنان ادامه دارد و اگر حالش را دارید ادامه اش را خودتان بروید بخوانید…!

يك ديدگاه

  1. ابراهیم کاظمی ۱۳۹۸-۰۷-۱۸ در ۸:۰۶ ب٫ظ- پاسخ دادن

    خیلی عالی

ثبت ديدگاه




عنوان