نمونه‌هایی چند از لکه‌ها
شلوار جرواجر آمریکایی

چند روز پیش، جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: من به بیش از ۱۴۰ کشور جهان سفر کرده‌ام؛ خیلی راحت بگویم: تمام دنیا لکه (وصله)‌ روی شلوار جین ما هم نیستند.
بعد از اتمام این جمله، کارشناسان و همراهان وی که با استرس فراوان سخنرانی را دنبال می‌کردند، با گفتن: «ایول بالاخره بعد صد روز تونست حفظ کنه و درست بگه» همدیگر را در آغوش گرفتند. 
یکی از این همراهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از وقتی بورل برگشت گفت: اروپا باغه و بقیه دنیا جنگل، بهمون برخورد. از همون روز داریم رو پرزیدنت کار می‌کنیم که بتونه این جمله رو بدون حرکت اضافی بدن بگه تا بلکه یک کم دلمون خنک شه. 
وی صلاح ندید به پارگی و جرواجری دوپاچه شلوار آمریکا اشاره‌ای کند، که ما به جای ایشان، این اشارات را انجام می‌دهیم. 
– بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار کشته کرونایی. ویروس کرونا با بیان اینکه: «خدایی نگاه به این تن فرتوت من بندازین، دیگه کجا، کی، من رو به حساب میاره»، انگشت اتهام را به‌ سمت واکسن موسوم به فایزر و سیستم بهداشت و درمان خود آمریکا گرفت. مسؤولان امر در دفاع از عملکرد خود در این دوران گفتند که رایزنی‌ها برای رایگان کردن واکسن‌های کرونا در حال انجام است که عده‌ای با گفتن: «یعنی تا حالا پولی بوده؟» به جمع‌کردن برگ‌های خود پرداختند. 
– یخبندان و قطع برق در اکثر ایالات این کشور و زندگی بی‌خانمان‌ها زیر پل و خیابان. البته انصاف حکم می‌کند که بگوییم این مشکل با اخذ جریمه ۷۵۰دلاری از افرادی که کنار خیابان و زیر پل می‌خوابند، مرتفع شد. به هر حال هر مشکلی راه‌حلی دارد. 
– رکوردشکنی پلیس آمریکا در آدم‌کشی با ثبت ۱۱۷۶نفر در سال گذشته میلادی که از این تعداد ۱۳۲ مورد مظنون به هیچ جرمی نبوده‌اند. قابل ذکر است که این آمار مربوط به ۳۵۳روز از سال بوده و خود پلیس هم متعجب است از اینکه آن ۱۲روز دیگر را چه غلطی می‌کرده که از این مهم غافل بوده. 
– بحران شدید اقتصادی، تا جایی که فروش پلاسمای خون یکی از منابع کسب درآمد شده. کارشناسان آمریکایی در توجیه این مطلب گفتند: «حیف خون آمریکایی نیست که اینور اونور صادر نشه و توی رگ‌ها نتپه؟» و کارشناسان غیر‌آمریکایی پاسخ دادند:«مگه خون توی رگ می‌تپه؟ تهش جاری میشه دیگه.» 
– بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین زندان‌های جهان در آمریکا دایر است. طبق آمار‌ها از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۷۲۴ نفر در زندان به سر می‌برند. پلیس فدرال با یادآوری محاکمه‌ها و اجرای حکم‌های آنی و سر صحنه گفت: اگر قرار بود معطل این بروکراسی اداری و دادگاه و قاضی و اینها بشویم که آن بسته کمک چندمیلیارد دلاری‌مان به اوکراین باید خرج شام و ناهار زندانی‌ها می‌شد. والا.
– یک‌سوم زندانیان زن جهان، در آمریکا زندانی هستند. واکنش مجامع حمایت از حقوق زنان آمریکا هم در برابر این خبر، قاطی کردن کف و خون و گفتن: «حاشا و کلا که بگذاریم زنان سرزمین‌مان در هیچ عرصه‌ای از مردان کم بیاورند» بود. البته منابع آگاه هم خاطرنشان کردند: آن دسته از زنانی که تمایل به ماندن در زندان ندارند هم آزادی تام دارند و می‌توانند در صورت تمایل، با پذیرش«بردگی جنسی» به زندگی بیرون از زندان ادامه دهند.
در خاتمه این اشارات عده‌ای با بیان اینکه مهم جین بودن شلوار هست حتی جرواجر، تی‌شرت منقش به پرچم آمریکا و نوشته «I Love USA» روی آن را با شلوار جین مذکور ست نموده و گفتند: «کاش یک مظنون بودیم، بدون هیچ جرمی».

ثبت ديدگاه




عنوان