وظایف دولت
طنز روز | دولت چه کار می‌تواند بکند؟

راه راه:

رئیس‌جمهور سابق (آخ این عبارت گفتنش چه حالی داد. با اجازه‌تان یک بار دیگر بگوییم. رئیس جمهور سابق! آخیش جگرمان حال آمد. یادتان باشد سایت راه‌راه اولین منبعی است که از این عنوان برای آقای روحانی استفاده کرد) بله عرض می‌کردیم، رئیس‌جمهور فرموده‌اند این که مردم ما از نظر معیشت ناراحت هستند حق با آن‌هاست، باید ببینیم ما چه می‌توانستیم بکنیم.

این جمله رئیس‌جمهور متاسفانه سنگ‌بنای بدی را برای دولت‌های بعدی می‌گذارد. مردم کم متوقع و پررو هستند، مسئولان (البته مسئولان سابق!) هم اینطوری پرروترشان می‌کنند. الان یعنی طرف حق دارد به لحاظ معیشت از دست دولت (سابق!) ناراحت باشد؟ دیگر چی؟ طرف توی ترافیک گیر می‌کند به دولت فحش می‌دهد، هندوانه‌ای که خریده سفید از آب در می‌آید به دولت فحش می‌دهد، خجالت نکش یکهو مشکلات اقتصادی را هم از چشم دولت ببین! خوب است والله!

ما واقعا از این که آقای روحانی مشکلات معیشتی مردم را به رسمیت شناخته‌اند و حق را هم به آن‌ها خجالت کشیده‌ایم و تا این حد راضی به زحمتشان نیستیم. لذا در ادامه چندتا از وظایف دولت را به مردم گوشزد می‌کنیم تا بدانند اگر یک وقت مسئولی مشکلات اقتصادی را گردن گرفت از بزرگواری‌اش است، یکهو رویشان را زیاد نکنند:

ایجاد بستر مناسب برای کنسرت)

رفتن به کنسرت از نیاز‌های ابتدایی هر انسانی است که بی‌توجهی به آن، باعث اختلال رشد در کودکان، صدمه به ارگان‌های حیاتی بدن و مرگ ناگهانی می‌شود‌. طبق آمار سازمان ملل کشور ما جزء ده کشور فقیر از نظر کنسرت قرار گرفته که آمار وحشتناکی است و نشان می‌دهد در صورت ادامه این روند ما همگی منقرض می‌شویم. متاسفانه تندروها نگذاشتند دولت این مطالبه اساسی کارگران و دهک‌های پایین جامعه را به خوبی برآورده کند و مدتهاست که قشر ضعیف از هیچ خواننده‌ای امضا نگرفته‌اند و شب‌ها سر بی‌کنسرت زمین می‌گذارند.

پیگیری سینمای اصغر فرهادی)

از وقتی اصغر فرهادی دم و دستگاه فیلمسازی‌اش را لز ایران برد برکت از سفره‌ها رفت و اصلا کسی چه می‌داند شاید این مشکلات معیشتی به خاطر این است که آه اصغر فرهادی دامنگیرمان شده‌‌. این هم از عوارض نشناختن اولویت‌هاست. وقتی دولت را با مسائل پیش‌پاافتاده‌ای مثل معیشت سرگرم می‌کنیم از اصغر فرهادی غافل می‌شود.

لغو پیامک‌ تذکر حجاب و ایجاد بسترهای آب‌بازی در سطح شهر)
بله می‌دانیم که موارد بالا را آقایان همتی و مهرعلیزاده زمان انتخابات گفته‌اند و به آقای روحانی ربطی ندارد. منتها محض احتیاط به مردم یادآوری کردیم. یک وقت دیدی دوره‌های بعد مجددا کاندیدا شدند و چون آدمیزاد از فردای خود خبر ندارد و ممکن است آن زمان ما زنده نباشیم، از الان گفتیم که پس‌فردا مدیون آن بزرگواران نشویم.

ثبت ديدگاه




عنوان